Дослідження з питань гендерних аспектів насильства у школах України
|
Метою даного дослідження було з’ясування рівня розуміння, сприйняття дітьми та вчителями і вчительками гендерних проблем та, зокрема, ставлення до проблеми гендерного насильства у загальноосвітніх навчальних закладах. Досягнення поставленої мети передбачало вирішення наступних завдань: - вивчити особливості оцінок учнями та вчителями рівня залучення дівчат та хлопців до різного роду заходів у навчальному процесі; - виявити особливості ставлення вчителів до дітей, що ґрунтується на ознаці статі у навчальному процесі; - вивчити оцінки учнями та вчителями рівня залучення дівчат та хлопців до різного роду заходів позашкільної діяльності; - оцінити, чи мають хлопці та дівчата рівні можливості обрати гуртки, спортивні секції у загальноосвітніх навчальних закладах; - виявити, чи існує проблема гендерного насильства у загальноосвітніх навчальних закладах і чи бачать її самі учні та вчителі; - визначити, які саме прояви опитані найчастіше відносять до гендерного насильства; - визначити найбільш прийнятні з токи зору опитаних учнів та вчителів шляхи вирішення проблеми гендерного насильства; - визначити найбільш прийнятні форми допомоги вчителям та учням у випадках проявів гендерного насильства. Враховуючи, що шкільне середовище є неоднорідним і гендерні питання по-різному сприймаються, усвідомлюються та проявляються серед молодших, старших школярів та у вчительському середовищі, дослідженням було передбачено охоплення декількох цільових груп: Учні (4-их, 7-их, 10-их класів) та вчителі шкіл, які працюють з даними цільовими групами. Вибіркове дослідження було проведено у Рівненській, Сумській та Черкаській областях у 2016 р. В кожній області (пропорційно у Рівненській, Черкаській та Сумській областях) було передбачено охоплення не менше 3-х шкіл (по дві школи у місті та одна – у селі). У кожній школі передбачалося опитування учнів трьох ланок шкільної освіти (молодша, середня та старша школи). Таким чином відбір респондентів здійснювався на 2-ох етапах: на першому – з 4 врахуванням географії та типу поселення (місто-село); на другому – з врахуванням шкільних ланок (учні 4-х, 7-х та 10-тих класів). Теоретична похибка вибірки не перевищує 5%. Дослідження виконано Сумським державним університетом на замовлення Всеукраїнської громадської організації «Жіночий консорціум України», в рамках проекту "Реалізація Конвенції ООН про права дитини", що реалізується спільно з Save the Children International за підтримки звіт здійснено за фінансової підтримки Уряду Швеції. Відповідальність за зміст лежить виключно на авторах. Уряд Швеції може не поділяти думки, висловлені в звіті. Назад до списку видань |