Управління командою, ресурсами, проєктом: мистецтво делегування повноважень

Ви не встигаєте зробити все, що запланували, доводиться постійно затримуватися, щоб виконати роботу, яку, як вам здається, краще від вас не зробить ніхто?
Якщо це про вас, то слід звернути увагу на делегування повноважень. Поміркуйте, чи вмієте ви це робити? Адже делегування вкрай важливе - бо це ефективний інструмент керівника!
Треба розуміти всі наслідки, якщо ви не передаватимете повноважень іншим. А йдеться про те, що ви заздалегідь впевнені в невдачі співробітників і постійно переробляєте завдання за іншими. Крім того, безперервно відволікаєтеся на контроль підлеглих і те, як вони виконують поставлені завдання. Зрештою, ваші співробітники не хочуть брати на себе ініціативу, бо в них з’явився страх покарання, бояться відповідальності; а ще у колективі висока плинність кадрів! І так ваше бажання зробити все найкраще, проте самому, провокує чималу кількість проблем!
Проте не забувайте, що делегування - це тонкий процес, що вимагає вміння і, головне, розуміння його принципів. Які ж це принипи?
1. Єдиноначальність. У кожному проекті є лише один керівник. Це не виключає менеджерів проміжних вертикальних ланок. Але делегувати повноваження може тільки безпосередній керівник проєкту (організації).
2. Безумовна відповідальність. Той, хто призначив завдання, несе відповідальність і за кінцеве виконання задачі.
3. Очікувані результати. Конкретний кінцевий результат від роботи має бути сформульований вже на момент постановки завдання.
4. Рівні повноважень. Кожний співробітник має розуміти, що від нього вимагають, і знати межі своїх повноважень.
5. Визначення прав і обов'язків. Учасники процесу мають знати права і обов'язки не лише для себе, а й для інших членів команди. Це необхідно для того, щоб під час форс-мажорів робітники знали, до кого можуть звернутися по допомогу.
6. Розподіл відповідальності. Обов'язки робітника не мають виходити за межі його повноважень. Співробітник несе відповідальність тільки в рамках своїх обов'язків і не відповідає за інших учасників, якщо вони не є його безпосередніми підлеглими.
Утім не все можна і треба перекладати на інших. Зокрема, не можна делегувати нагляд і контроль за ключовими співробітниками; підбір та оцінку нових працівників на посади; вибір підрядників; переговори з життєво важливими для компанії клієнтами; роботу, невиконання якої може завдати будь-якої шкоди для іміджу компанії; питання мотивації співробітників; вибір стимулів, заохочень і покарань — прерогатива власника проекту; стратегічне планування.
Як ще можна ефективно зберегти власний час - дивіться у відео на Facebook.
Матеріал створений на основі менторської практики «Управління командою, ресурсами, проєктом», що провела менторка пані Ірина Бабенко в рамках проєкту «Розбудова потенціалу жіночих організацій для запобігання та захисту жінок та дівчат від гендерного зумовленого насильства» Жіночого консорціуму України за підтримки International Medical Corps та фінансування USAID.
Джерело: Жіночий консорціум України 20 лютого 2023