Жіночий консорціум України - це об’єднання, засноване жіночими громадськими організаціями, для забезпечення рівних прав і можливостей жінок і чоловіків та благополуччя дітей в Україні.

БІЛЬШЕ

Українські ЗМІ опублікували у 2,5 рази більше негативних матеріалів про гендерну рівність, ніж позитивних — дослідження

В українських медіа негативних публікацій щодо гендерної рівності у 2,5 рази більше, аніж позитивних. Лідерами за кількістю негатива стали сайти Politeka, Znaj.ua та ТСН.ua, за охопленням лідирують телеканали «Україна», «1+1» та «Інтер», за індексом лояльності медіа (співвідношення негатива до позитиву) — Politeka, Today.ua, Znaj.ua та «Україна». Про це свідчить дослідження «Гендерна рівність в українських ЗМІ», проведене проєктом «Повага — кампанія проти сексизму в українських ЗМІ та політиці» та AI-платформою медіааналітики Semantrum, передає «Повага».

«Серед усього масиву публікацій основні прояви негатива стосувалися теми "гендерна рівність" (93%) та мали ознаки сексуалізації та об’єктивації жінок. На другому місці — негатив у темі "ЛГБТІК спільноти" (7%) з використанням некоректної термінології про ЛГБТІК+ та ознаками гомофобії. На третьому місці — негатив у темі "жіноче лідерство" (3%) з ознаками об’єктивації та стереотипами щодо гендерних ролей і репрезентації жінок», — йдеться в повідомленні.

Натомість позитив щодо цієї теми стосувався «гендерної рівності» (79%), на другому місці — позитив у темі «ЛГБТІК+ спільноти» (22%), на третьому — «жіноче лідерство» (15%). Лідерами за кількістю позитиву стали сайти 24 каналу, НВ та Суспільного, за охопленням лідирують «1+1», «СТБ» та «Інтер», за індексом лояльності медіа — «Газета по-українськи», 24 канал, «Прямий» та «Еспресо», сайти «Суспільне», «Українська правда» та «Українська служба BBC».

Дослідження показало, що переважна більшість негатива виходила у новинах про шоубізнес (69%), про політику (4%) та про спорт (3%). Водночас більшість позитивних публікацій стосувалася проблем гендерного насильства (33%), питань рівноправ’я (15%) та політики (15%).

«У загальноукраїнських джерелах вийшло 93% (4994 публікації) від загальної кількості негатива. З них 3% (143 публікації) на телебаченні й 0,3% (17 публікацій) в друкованих ЗМІ, — зазначається в дослідженні. — Позитивних публікацій в інтернет-ЗМІ було в 3,4 раза менше, ніж негативних; позитивних публікацій на телебаченні було в 1,6 раза менше, ніж негативних. Єдине медіа, де позитив переважав, — преса. Позитивних публікацій у друкованих медіа на тему гендерної рівності було на 24% більше, ніж негативних».

Крім того, у регіональних ЗМІ вийшло 7% (394 публікації) від загальної кількості негатива: це один сюжет на телебаченні та публікації в інтернет-ЗМІ. Лідерами негатива в регіонах за індексом лояльності медіа стали сайти «Газета Жизнь» (Донецьк), «РадіоТрек» та «Голос Карпат». Натомість регіональні ЗМІ опублікували більше позитивних новин про проблеми гендерної рівності, ніж загальноукраїнські — 61% проти 39%. Зокрема, регіональні медіа писали про акції «16 днів проти насильства» та про покарання за домашнє насильство. Лідерами позитива в регіонах за індексом лояльності медіа стали сайти «Официальный сайт города Одесса», «Газета Вечірній Київ», «НикВести».

«Серед проаналізованого масиву даних найчастіше зустрічається об’єктивація і сексуалізація. Ресурси збирають і перетворюють на новини дописи у соцмережах. Роблять новини про груди, живіт, стегна, декольте, схуднення чи набір ваги відомих жінок, — говориться в дослідженні. — У медіа продовжують підтримувати стандарти краси, які створюють нескінченний тиск на жінок».

Крім того, у матеріалах про гендерну рівність та ЛГБТІК+ фіксували ознаки дезінформації. У таких публікаціях переважно йшлося про законодавчі ініціативи, політику та ратифікацію Стамбульської конвенції. За результатами моніторингу українських медіа дослідники визначили найпопулярніші тези дезінформації про гендерну рівність та ЛГБТІК+:

  • толерантність до ЛГБТ тягне за собою легалізацію педофілії (50%);
  • заохочення гендерної рівності має ознаки гендерної диктатури (31%);
  • Захід штучно створив нові гендери, нівелюючи священні ролі чоловіка та жінки (10%);
  • існує потужне лобі, яке нав’язує в Україні гендерну ідеологію (6%);
  • дітей забирають у батьків і віддають в сім’ї ЛГБТ (4%);
  • існує потужне лобі ЛГБТ, яке впливає на міжнародну політику (2%).

Для моніторингу обрали 30 найвпливовіших національних онлайн-ЗМІ, 11 ТБ-каналів, 10 найвпливовіших друкованих ЗМІ, по 5 онлайн-ЗМІ за охопленням у 24 областях України. Для аналізу обрали 5 тем: гендерна рівність; забезпечення прав і можливостей ЛГБТІК+ спільнот; жіноче лідерство; дезінформація щодо гендерної рівності та ЛГБТІК+ спільнот; діяльність/ наративи антигендерних рухів. Для відбору негативних публікацій орієнтувалися на дискримінаційну лексику, стереотипізацію, дискримінаційну репрезентацію та виправдання насильства. Позитивними ж вважалися публікації, у яких використовувалася коректна лексика. Публікації, у яких боролися зі стереотипами, які висвітлювали проблеми насильства, посилювали видимість жінок та ЛГБТІК+ персон.

Моніторинг проводили з 15 листопада по 15 грудня 2021 року. Основні висновки: негатив. Усього проаналізували 23 580 публікацій. Потенційне охоплення цих матеріалів — 646,7 млн людей. Результати дослідження можна прочитати тут.

Нагадаємо, у вересні 2021 року медичний журнал The Lancet на обкладинці свого випуску використав словосполучення «тіло з вагіною» замість слова «жінка». Ця обкладинка викликала хвилю критики: вчені скасували свої підписки на The Lancet та подали у відставку як рецензенти; лікарі назвали словосполучення «знелюднювальним»; активісти сказали, що це словосполучення «не допомагає» для більш широкої дискусії про інклюзивність. Головна редакторка сайту кампанії проти сексизму в медіа й політиці «Повага» Вікторія Кобиляцька сказала, що використання словосполучення «тіло з вагіною» звучить не просто провокативно — це знецінює жінок, обмежує, зводить їхню сутність лише до тілесності. Вона відкинула пояснення, що словосполучення могли використати, щоб уникнути дискримінації небінарних осіб та трансгендерів.


Джерело: ms.detector.media 27 сiчня 2022


Тегигендерна рівність,   права жінок

НАШІ ПРОЕКТИ

Альтернативна доповідь про впровадження Конвенції ООН про права дитини, підготовлена дітьми

 

Альтернативний звіт про дотримання Україною положень Конвенції ООН про права дитини за період з 2011 по 2018 роки (від коаліції неурядових організацій)

Альтернативний звіт про реалізацію Україною положень Конвенції ООН про права дитини є результатом спільної роботи експертів громадського сектору в сфері захисту прав дитини. Документ містить актуальну інформацію про виконання Україною положень Конвенції ООН про права дитини за період, що пройшов з моменту отримання Україною рекомендацій Комітету ООН з прав дитини стосовно розгляду останнім зведеної третьої та четвертої державної доповіді (2011 рік) по 2018 рік включно.
 

Голоси дітей – проти насильства щодо дитини

Слова дітей з усього світу про попередження насильства щодо дитини відобразились на сторінках книги " Голоси дітей - проти насильства щодо дитини".
 

Гуманітарна допомога в Сумській області родинам внутрішньо переміщених осіб

Сумщина – один із тих українських регіонів, що дуже потерпає від агресії РФ, чия армія обстрілює прикордоння регіону практично щодня. Як наслідок обстрілів – відсутність електрики, тобто світла і тепла, що особливо взимку є неабиякою проблемою, особливо для родин із дітьми. Саме тому Сумщина під пильною увагою нашої команди, бо попри все регіон ще й приймає внутрішніх переселенців.