Презентовано Гендерний профіль українських медіа

Напередодні Міжнародного дня боротьби за права жінок (8 березня) у Києві відбулась презентація Гендерного профілю українських медіа. Другий рік поспіль дослідження проводили Національна рада України з питань телебачення та радіомовлення, громадська організація «Жінки в медіа» та Урядова уповноважена з питань гендерної політики України.
«Питання забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків є дуже актуальними, тому що це один із вимірів прав людини, демократії, справедливості, і це одна з тих сфер, яка зараз знаходиться під величезним тиском», - сказала у вступному слові Урядова уповноважена з питань гендерної політики України Катерина Левченко. За її словами, час показав, як легко руйнуються демократії, тому гендерна рівність, як один із вимірів демократії знаходиться під загрозою і постребує особливої уваги і підтримки.
Дослідження охопило близько 9000 працівнииків з 500 теле, радіо, друкованих та онлайн медіа.
Основні результати такі:
Більшість працівників медіа — жінки (58%).
Найбільша частка жінок у творчих професіях (70-80%)
Більш рівним представництво чоловіків і жінок зберігається на рівнях управління (51% жінок і 49% чоловіків). Оданак, чим нижче рівень керівництва – тим більше жінок там працює.
Цікаво, що чим старша вікова група, тим більше в ній чоловіків. Наприклад у віковій групі 61+ серед топ-менеджерів 78% чоловіків.
Новим напрямком дослідження стало вивчення соціальних та гендерних політик редакцій, що включає питання працевлаштування ветеранок та ветеранів, проблеми інклюзії робочих місць та рівності соціального захисту чоловіків і жінок. Це хоч і нові виклики, але редакції в різний спосіб їх уже намагаються вирішувати.
Джерело: Жіночий консорціум України 07 березня 2025