Опановуємо мистецтво комунікацій: менторська практика для НГО
Побудова сценічного номера, на кшталт танцю, який би захоплював аудиторію і тримав увагу у своєму фокусі. Саме так визначила комунікаційну стратегію тренерка Віра Карайчева, яка провела менторську практику «Комунікаційна діяльність громадської організації». Захід відбувся у рамках проєкту “Розбудова потенціалу жіночих організацій для запобігання та захисту жінок та дівчат від гендерного зумовленого насильства”, що здійснюється Жіночим консорціумом України за підтримки Міжнародного медичного корпусу та фінансування USAID.
Як наголосила менторка, вкрай важливими в комунікаційній стратегії організації є такі пункти:
• Систематичне планування (рік, місяць, тиждень), утім, пам’ятайте: плани ламаються, і це - нормально
• Максимальне поширення вашої інформації (не тільки на ваших платформах)
• Використання всіх доступних вам комунікаційних форматів (тексти, картинки і відео, інфографіки, смайлоповідомлення, привітання з усіма святами тощо)
• Пишіть інформацію по суті: не провели кінопоказ, а про те що важливе дізналися на цьому показі.
Щодо побудови презентації своєї НГО, то тут поради такі:
• Слід подбати про брендинг: лого, назву, банер, платформи в інтернеті.
• Опишіть у двох абзацах мету своєї діяльності та цілі
• Робіть презентації та зустрічі, як за проєктами, так і з інших приводів
• Підтримуйте хорошу репутацію організації
• Інформуйте про свою діяльність різні цільові аудиторії мовою цих аудиторій
• Комунікуйте з представниками органів влади і лідерами громадських думок.
І уникайте типових помилок, яких часто припускаються в комунікаційній діяльності, ідеться, зокрема про такі:
1. Головна помилка – зневага до комунікаційної складової
2. Однотипність інформації
3. Складно побудовані тексти з використанням бюрократичної лексики та стилістики
4. Обмежений інструментарій формату комунікацій (але є нюанси, якщо відео з котом).
5. Пам`ятайте! Помилки в пабліку часто вірусяться!
Наголосила менторка і на проблемах та ризиках комунікацій, які варто враховувати. Ідеться про те, що інформаційний простір загалом перевантажений і є ризик у ньому загубитися. Також важливо виходити за рамки власної інформаційної бульбашки, тобто цікавитися роботою інших ГО і не лише, цікавитися тим, які можливості і тренди наявні в інформаційному просторі тощо. Пам’ятайте, ваша робота важлива, але в інфопросторі ще є багато організацій на кшталт вашої. Також варто уважно стежити за тим, щоб проблеми у проєктах не мали негативного впливу на НГО, тобто хай що відбувається всередині вашої організації, але зовні про них ніхто не має навіть здогадуватися. Враховуйте ризики співпраці з лідерами громадської думки, оскільки пляма на їхній репутації автоматично дає тінь і на вашу репутацію. Не ігноруйте перевтому, бо все, що зроблене надзусиллями, навряд чи піде на користь, навіть більше – чаїть загрози у перспективі.
Джерело: Жіночий консорціум України 30 травня 2023