Менторська практика «Політики та процедури фінансового управління ГО»

А ви знали, в чому головний секрет успіху організації? Фахівці мають однозначну відповідь на це запитання! Це – люди! Саме тому в кожній організації має бути особлива увага до політики управління персоналом, бо це - інструмент реалізації стратегії організації.
Якою ж має бути така політика?
Насамперед - досить гнучкою: з одного боку, стабільною, оскільки саме зі стабільністю пов'язані очікування працівника, з іншого боку — динамічною, — коректуватися відповідно до змін в організації.
Крім того, кадрова політика має бути економічно обґрунтованою, тобто враховувати реальні фінансові можливості організації.
Не менш важливо, щоб політика управління персоналом забезпечувала індивідуальний підхід до працівників. Зокрема, вона має на меті залучення, утримання, розвиток кваліфікованого персоналу і створення умов для їхньої результативної роботи.
Така політика включає корпоративні стандарти, регламенти і процедури, які є обов’язковими для всіх співробітників та спрямовується на:
· якісний підбір персоналу;
· навчання та розвиток співробітників;
· стимулювання персоналу;
· забезпечення комфортних та безпечних умов праці;
· гуртування команди та створення сприятливого клімату.
Ще однією з частин апарату управління організацією є фінансовий менеджмент. Фінансова стратегія організації включає визначення довгострокових цілей фінансової діяльності та вибір найефективніших способів їхнього досягнення. У керуванні фінансовою діяльністю головна особа - фінансовий менеджер. Які ж його основні функційні обов’язки:
· організація фінансової роботи в організації;
· розробка фінансових прогнозів, проектів і планів;
· розробка перспективних і поточних фінансових планів, планів надходження й використання ресурсів;
· аналіз фінансового стану організації;
· контроль за виконанням планів.
Основними функціями бухгалтерської служби:
· безперервне ведення бухгалтерського обліку в організації;
· організація бухгалтерського обліку відповідно до законодавства та установчих документів, забезпечення дотримання встановлених єдиних методологічних принципів бухгалтерського обліку;
· дотримання правил документообігу і технології обробки облікової інформації;
· контроль над дотриманням порядку оформлення первинних документів;
· систематизація інформації, що міститься в первинних документах на рахунках бухгалтерського обліку в регістрах синтетичного та аналітичного обліку шляхом подвійного запису їх на взаємопов’язаних рахунках бухгалтерського обліку в тому періоді, в якому вони були здійснені;
· для забезпечення достовірності даних бухгалтерського обліку і фінансової звітності.
Матеріал створено на основі менторської практики «Політики та процедури фінансового управління ГО (фінансова та облікова політики, закупівлі товарів, робіт та послуг, управління персоналом та інші)», що відбулася 21 лютого 2023 року в межах проєкту «Жіночого Консорціуму України» «Розбудова потенціалу жіночих організацій для запобігання та захисту жінок та дівчат від гендерного зумовленого насильства» за підтримки International Medical Corps та фінансування USAID. Менторка - Оксана Івасів, тренерка-консультантка, експертка з фінансового управління та бізнес-планування, експертка з організаційного розвитку ОГС, експертка з моніторингу, проведення соціологічних досліджень, місцевого розвитку громад.
Радимо переглянути вам уривок із цієї менторської практики нижче.
Джерело: Жіночий консорціум України 02 березня 2023