Комітет з питань європейської інтеграції зробив висновок щодо змін до законодавчих актів України щодо забезпечення рівності прав одиноких матерів та одиноких батьків
Комітет з питань європейської інтеграції визнав таким, що не суперечить праву Європейського Союзу та міжнародно-правовим зобов'язанням України, проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення рівності прав одиноких матерів та одиноких батьків
На засіданні зазначалося, що законопроектом (реєстр.№10045) пропонується внести зміни до Житлового кодексу Української РСР, передбачивши, що одинокі батьки, які потребують поліпшення житлових умов, відносяться до категорій осіб, що мають право на першочергове отримання житла.
Окрім цього, законопроектом передбачені зміни до Закону "Про зайнятість населення", згідно з якими одинокі батьки, які мають дітей віком до чотирнадцяти років або дітей-інвалідів, відносяться до працездатних громадян у працездатному віці, які потребують соціального захисту і не здатні на рівних конкурувати на ринку праці, та яким держава забезпечує надання додаткових гарантій щодо працевлаштування.
Також, з метою забезпечення рівних прав жінок та чоловіків на судовий захист, пропонується передбачити, що безпосередньо в районних, районних у місті, міських чи міськрайонних судах розглядаються, зокрема, спори про відмову у прийнятті на роботу одиноких батьків при наявності дитини віком до чотирнадцяти років.
Комітет зазначив, що за предметом правового регулювання законопроект належить до сфери охорони праці. Також, з огляду на забезпечення принципу рівних можливостей для жінок та чоловіків, правовідносини, які є предметом регулювання законопроекту, регулюються також міжнародними документами у сфері захисту прав людини.
Зокрема, у законодавстві Європейського Союзу: Директивою Європейського Парламенту та Ради №2006/54/ЕС про застосування принципу рівних можливостей та рівного ставлення до чоловіків та жінок у питаннях працевлаштування та зайнятості; Договором про функціонування Європейського Союзу; Хартією основних прав Європейського Союзу; Європейською соціальною хартією (переглянутою); Резолюцією Європейського парламенту щодо рівності між жінками та чоловіками в Європейському Союзі 27 вересня 2007 p.; Європейським Пактом з тендерної рівності 25-26 березня 2007 р.
У документах ООН зазначені правовідносини регулюються: Загальною декларацією прав людини 1948 р.; Міжнародними пактами про громадянські, політичні, економічні, соціальні та культурні права 1966 р.; Конвенцією ООН "Про ліквідацію всіх форм дискримінації щодо жінок" 1979 р.; Конвенцією Міжнародної організації праці № 156 про рівне ставлення і рівні можливості для трудящих чоловіків і жінок: трудящі із сімейними обов'язками, 1999 р.
Також у документах Ради Європи такі правовідносини регулюються Конвенцією про захист прав і основних свобод людини 1950 р. та Декларацією Ради Європи про рівноправність жінок та чоловіків від 16листопада 1988 року.
Під час обговорення підкреслювалося, що законодавство України все ще демонструє такий підхід, при якому лише жінки з сімейними обов'язками потребують додаткових гарантій, позбавляючи цих гарантій чоловіків та інших осіб з сімейними обов'язками. Попри це, жінки сприймаються як особи, які не здатні повноцінно конкурувати на ринку праці, а тому потребують додаткових гарантій.
За висновком Комітету, з огляду на забезпечення впровадження принципу рівноправного ставлення між чоловіками і жінками в моделях професійного соціального захисту та у питаннях соціального забезпечення, положення проекту закону не суперечать праву Європейського Союзу та міжнародно-правовим зобов'язанням України.
Джерело: Ліга-закон 28 березня 2012
Додати коментар Коментарi (0)