Жіночий консорціум України - це об’єднання, засноване жіночими громадськими організаціями, для забезпечення рівних прав і можливостей жінок і чоловіків та благополуччя дітей в Україні.

БІЛЬШЕ

Керують жінки: 5 племен світу, де панує матріархат

Дискусії про ті, чи був матріархат етапом цивілізаційного розвитку і чі передував він патріархату, досі тривають у колах науковців. Як би там не було, а в світі досі існують племена, де жінки знаходяться в центрі суспільного життя. У цих давніх культурних спільнотах спадок передається через дочок, а приналежність до клану визначається через відносини з жінкою. Це явище називається «матрилінійність».

Племена намагаються зберегти свою культуру, але молоде покоління відчуває потяг до міст, де можна знайте хороший заробіток і шлюб поза своєю племінною групою. Туризм також неоднозначно впливає на життя спільноти: з одного боку, стимулює економічний розвиток, а з іншого, ускладнює дотримання традиційних культурних практик. Тому, унікальних матрилінійних племен стає все менше. Вісь – 5 із тих, що залишилися.

Мосуо, Китай

На березі озера Лузі в південно-західному Китаї (кордон провінцій Юньнань і Сичуань) проживає один з найбільш відомих матрилінійних народів світу – мосуо. Ця переважно буддистська культура притягує туристів, мов магнітом.

Чоловіки мосуо відповідальні за управління в політичній сфері, жінки – в усьому іншому. Наприклад, жінка керує бізнесом, і саме вона вважається головою сім’ї. Найбільш впливова людина в родині – бабуня.

Чи не найцікавіший аспект культури мосуо – так звань «гостьовий шлюб», коли чоловіки навідують жінок уночі, а вранці повертаються в будинки своїх родичів. Жінка може обрати одного чи декількох партнерів, не побоюючись осуду. Діти залишаються з матір’ю, а від чоловіка не потребують брати участь в житті сина чи доньки, якщо тільки він сам цього не прагне. Звичних для європейця шлюбів мосуо не практикують.

Мінангкабау, Західна Суматра, Індонезія

Мінангкабау – найбільша матрилінійна спільнота у світі. Чотирьохмільйонний народ ставити жінок на чолі сім’ї, хоча політичними і духовними лідерами частіше виступають чоловіки. Керуючи різними сферами, подружжя зазвичай приймають рішення на рівних. Жінки передають свої будинки і землі донькам, у тій годину як чоловікам не забороняється заповідати гроші синам.

Культура унікальна тим, що поєднує іслам з адатом – традиційними домусульманськими звичаями, до якіх входити і матріархат. Жінки можуть усунути від влади чоловіка, якщо він не виконує свої обов’язки, а за публічного обговорення проблемних питань між чоловіками і жінками обов’язково повинен бути досягнутий консенсус.

Акан, Гани і Кот-д ‘ Івуар

Народ акана складається з восьми великих груп і чисельних підгруп. Після народження діти стають частиною материнського роду, і зі зміною чоловіка-партнера завжди залишаються з матір’ю. Головою роду вважається чоловік, альо спадок передається по лінії матері, і чоловік повинен передавати в її

розпорядження увесь спадок, накопичений упродовж життя.

Брібрі, Коста Ріка

Ця матрилінійна культура змогла протистояти глобалізації, самоізолювавшись. Близько 10 тисяч брібрі живуть у заповіднику в провінції Лімон, Коста-Ріка. Тут вони можуть використовувати деякі сучасні звучності, зберігаючи традиційні культурні практики, зокрема матріархат. Як і у випадку з мосуо, голова роду – бабуня. Вона відповідальна за передачу традицій і звичаїв молодому поколінню. Земля, дуже цінна для брібрі, успадковується тільки від матері донькою.

Незважаючи на відносну ізольованість, культура племені перебуває в небезпеці. Засилля американського виробника і дистриб’ютора бананів Chiquita в регіоні призвело до збільшення попиту на чоловічу працю, а це вступає у пряме протиріччя з традиціями спільноти брібрі. Для жінок робота по збору бананів занадто небезпечна і виснажлива, що призводить до поступового відсування жінки на другий план в економічній сфері.

Наговісі, Нова Гвінея

Народ наговісі проживає на острові Південний Бугенвіль. Центральне місце в їхній культурі посідає сад. Шлюб у племені не закріплюється законом. Зазвичай він вважається укладеним, якщо жінка запрошує чоловіка допомогти в саду, і пара спить в одному будинку. Якщо чоловік відмовляється допомогти – це вказує на розлучення. Свої дорогоцінні сади матері передають у спадок донькам, а також саме жінки несуть відповідальність за забезпечення продовольством усього клану.

 


Джерело: Повінь 06 травня 2019


Тегигендерна рівність,   жінки у владі

НАШІ ПРОЕКТИ

Альтернативний звіт про дотримання Україною положень Конвенції ООН про права дитини за період з 2011 по 2018 роки (від коаліції неурядових організацій)

Альтернативний звіт про реалізацію Україною положень Конвенції ООН про права дитини є результатом спільної роботи експертів громадського сектору в сфері захисту прав дитини. Документ містить актуальну інформацію про виконання Україною положень Конвенції ООН про права дитини за період, що пройшов з моменту отримання Україною рекомендацій Комітету ООН з прав дитини стосовно розгляду останнім зведеної третьої та четвертої державної доповіді (2011 рік) по 2018 рік включно.
 

Гуманітарна допомога в Сумській області родинам внутрішньо переміщених осіб

Сумщина – один із тих українських регіонів, що дуже потерпає від агресії РФ, чия армія обстрілює прикордоння регіону практично щодня. Як наслідок обстрілів – відсутність електрики, тобто світла і тепла, що особливо взимку є неабиякою проблемою, особливо для родин із дітьми. Саме тому Сумщина під пильною увагою нашої команди, бо попри все регіон ще й приймає внутрішніх переселенців.
 

Альтернативна доповідь про впровадження Конвенції ООН про права дитини, підготовлена дітьми

 

Голоси дітей – проти насильства щодо дитини

Слова дітей з усього світу про попередження насильства щодо дитини відобразились на сторінках книги " Голоси дітей - проти насильства щодо дитини".