Гендерні стереотипи заважають жінкам просуватися в науці
Наука і технологія розвиваються безпрецедентними темпами, але занадто часто жінки залишаються на узбіччі цього процесу - і зовсім не від нестачі здібностей. Про це повідомляє Міжнародна організація праці (МОП), де провели аналіз прогресу у виконанні однієї з цілей розвитку тисячоліття - досягнення гендерної рівності.
Як у розвинених, так і в країнах, що розвиваються, дівчаток налаштовують на освоєння «жіночих спеціальностей». Не дивно, що фахівці в гуманітарних і соціальних областях - майже суцільно жінки, а в науці і технології переважають чоловіки. Так, у країнах-членах Організації економічного співробітництва і розвитку, більше половини власників університетських дипломів - це дівчата. Однак лише третина з них отримують спеціальності в галузі науки і технології.
За даними МОП, там, де у жінок є можливість проявити себе в «чоловічих областях», вони досягають прекрасних результатів. Однак, у США, наприклад, дівчата-аспірантки піддаються дискримінації при призначенні на дослідницькі посади. У Саудівській Аравії 65% студентів у наукових галузях становлять дівчата, а серед дослідників їх частка падає до 1%. Іранська влада взагалі заявила, що дівчат не будуть приймати на інженерні спеціальності та на факультети, пов'язані з ядерною фізикою.
На думку експертів МОП, для того, щоб змінити гендерний дисбаланс в науці, необхідно змінювати ставлення суспільства до цієї проблеми, а також надавати дівчатам рівні можливості для навчання і набуття необхідних навичок.
Джерело: Центр новостей ООН 08 сiчня 2013
Додати коментар Коментарi (0)