Жіночий консорціум України - це об’єднання, засноване жіночими громадськими організаціями, для забезпечення рівних прав і можливостей жінок і чоловіків та благополуччя дітей в Україні.

БІЛЬШЕ

Експерт: Носіння нікабу - традиція, а не норма шаріату

Халед Омран, генсекретар Ради з фетв каїрського Університету аль-Азхар, пояснив, чому ісламське право не зобов'язує мусульманок носити одяг і головні убори, що закривають обличчя.

У Німеччині не припиняються дебати про можливу заборону жіночого мусульманського одягу, що закриває обличчя. В інтерв'ю німецькому суспільно-правовому каналу ARD генеральний секретар Ради з фетв (релігійних указам) Університету аль-Азхар в Каїрі, шейх Халед Омран пояснює, що говорить ісламське право про носіння жінками паранджі, нікабу та інших видів традиційного одягу та головних уборів. Аль-Азхар - один з найстаріших університетів у світі і основний центр традиційного сунітського освіти. Експертні висновки його Ради з фетв визнаються всіма мусульманами-сунітами.

ARD: Закріплено чи нормами шаріату, що жінки повинні носити одяг, головні убори, що закривають обличчя, - як стверджують деякі мусульманки в Німеччині?

Шейх Халед Омран: Я поважаю специфіку цієї теми стосовно Німеччини, але в своїх відповідях постараюся прояснити точку зору, якої дотримуються в цьому питанні експерти по шаріату і мусульманського права. А саме: питання одягу і зовнішнього вигляду в значній мірі носять приватний характер і тісно пов'язані з звичаями. Тобто, в даному випадку ми повинні поважати особливості кожного суспільства і його звичаї, що стосуються одягу.

Пророку Мухаммеду приписують наступну фразу: "Їж, що тобі завгодно, і носи, що тобі завгодно, але не будь при цьому марнотратним і чванливим". Що стосується питання одягу, то Коран і Сунна (мусульманське священний переказ про життя пророка Мухаммеда, що доповнює Коран, - Ред.) Містять вказівки з цього приводу - особливо, для жінок. Згідно з ними, одяг не повинен підкреслювати фігуру, бути відкритою і тісно прилягати до тіла. Це три критерії. До них додається ще й те, що одяг не повинен закривати руки і обличчя.

- Значить, ніяких предметів одягу, що закриває обличчя? Ніякої паранджі?

- Що стосується нікабу - головного убору, що повністю закриває обличчя, залишаючи лише проріз для очей, - то ні Коран, ні Сунна не наказує його носіння і не зобов'язують жінок-мусульманок надягати його. Тому наша позиція: нікаб - це традиція, яка стала свого роду нормою і відбувається з звичаїв деяких країн, але про неї нічого не говориться в основних положеннях мусульманського права!

- Чи означає це, що жінок, які носять закриває обличчя одяг або головний убір, нічого до цього не зобов'язує?

- Жінки повинні були закривати обличчя тільки в одному єдиному випадку - це стосувалося дружин пророка Мухаммеда. Але це правило не поширюється на всіх жінок-мусульманок. Це був особливий випадок, який можна застосовувати лише до дружин пророка.

- Чи можна тоді сказати, що мусульманка, яка носить нікаб, порушує норми ісламу?

- Якщо жінка виросла в суспільстві, де носіння нікабу вважається традицією, тоді у неї - з точки зору релігії - є свобода вибору: носити нікаб чи ні. Але якщо жінка вирішує носити його, то вона не повинна розглядати це як релігійний акт.

- Звідки ж тоді з'явилася думка, що закриває обличчя, відповідає нормам, які наказує іслам?

- Все, що нам вдалося з'ясувати в рамках аналізу навчань на предмет закриває обличчя одягу, - це те, що такий одяг є традицією. У питанні никаба думки вчених розходяться, якщо мова йде про безпеку і захист жінки. Деякі дослідники вважають, що нікаб надає жінці захист, а інші кажуть: "Ні, це атрибут релігійних фанатиків!" Деякі вчені навіть вважають, що нікаб - це пізніший винахід, про який немає ні слова в релігійних навчаннях, і тому ні чоловікам, ні жінкам не дозволено носити одяг, що закриває обличчя.

Все ж варто відзначити, що в деяких регіонах, наприклад, в пустелі, чоловікам і жінкам при певних обставинах дозволено носити такий одяг - зокрема, в якості захисту під час піщаної бурі. У всіх інших випадках нікаб вважається неприпустимим проявом релігійного фанатизму.

- Чи повинна бути заборонена одяг, що повністю закриває обличчя?

- Це питання кожне суспільство має вирішувати самостійно. При цьому варто дотримуватися загального принципу ісламу: запобігання зла понад отримання вигоди. Потрібно лише задатися питанням: такий одяг приносить суспільству більше поганого або більше хорошого? Є вчені, які вважають, що в деяких суспільствах носіння нікабу дає жінці відчуття захищеності. У цьому випадку моя позиція: "Добре, нехай вона його носить". Але якщо носіння нікабу завдає суспільству шкоди, якщо одяг, що приховує обличчя, служить маскуванням для терористів, тоді я однозначно виступаю за її заборону.

- У каїрському Університеті аль-Азхар викладачкам заборонили носити одяг, головні убори, що закривають обличчя.

- Така заборона став необхідним з наступних причин: коли викладач пояснює студентам навчальний матеріал, жести і міміка служать засобами комунікації. Міміка в цілому є одним з основних засобів міжособистісного спілкування - а зрозуміти міміку викладача я можу лише в тому випадку, якщо бачу його або її обличчя. Тому декан університету прийняв, на мій погляд, правильне рішення, і ми підтримуємо його.

- Чи не слід було б, в такому випадку, вашому університету більш активно займатися роз'яснювальною роботою в питанні носіння закриває обличчя одягу?

- Так, ми повинні взяти ініціативу в свої руки і пояснити людям, що нікаб - це традиція, і він не має нічого спільного з релігією. І всі ті, хто говорить, що норми шаріату наказують носіння нікабу, помиляються.


Джерело: kordon.com.ua 08 вересня 2016


Тегиправа жінок,   іслам,   нікаб

Додати коментар   Коментарi (0)

НАШІ ПРОЕКТИ

Гуманітарна допомога в Сумській області родинам внутрішньо переміщених осіб

Сумщина – один із тих українських регіонів, що дуже потерпає від агресії РФ, чия армія обстрілює прикордоння регіону практично щодня. Як наслідок обстрілів – відсутність електрики, тобто світла і тепла, що особливо взимку є неабиякою проблемою, особливо для родин із дітьми. Саме тому Сумщина під пильною увагою нашої команди, бо попри все регіон ще й приймає внутрішніх переселенців.
 

Альтернативна доповідь про впровадження Конвенції ООН про права дитини, підготовлена дітьми

 

Голоси дітей – проти насильства щодо дитини

Слова дітей з усього світу про попередження насильства щодо дитини відобразились на сторінках книги " Голоси дітей - проти насильства щодо дитини".
 

Альтернативний звіт про дотримання Україною положень Конвенції ООН про права дитини за період з 2011 по 2018 роки (від коаліції неурядових організацій)

Альтернативний звіт про реалізацію Україною положень Конвенції ООН про права дитини є результатом спільної роботи експертів громадського сектору в сфері захисту прав дитини. Документ містить актуальну інформацію про виконання Україною положень Конвенції ООН про права дитини за період, що пройшов з моменту отримання Україною рекомендацій Комітету ООН з прав дитини стосовно розгляду останнім зведеної третьої та четвертої державної доповіді (2011 рік) по 2018 рік включно.