Жіночий консорціум України - це об’єднання, засноване жіночими громадськими організаціями, для забезпечення рівних прав і можливостей жінок і чоловіків та благополуччя дітей в Україні.

БІЛЬШЕ

Експерт: Носіння нікабу - традиція, а не норма шаріату

Халед Омран, генсекретар Ради з фетв каїрського Університету аль-Азхар, пояснив, чому ісламське право не зобов'язує мусульманок носити одяг і головні убори, що закривають обличчя.

У Німеччині не припиняються дебати про можливу заборону жіночого мусульманського одягу, що закриває обличчя. В інтерв'ю німецькому суспільно-правовому каналу ARD генеральний секретар Ради з фетв (релігійних указам) Університету аль-Азхар в Каїрі, шейх Халед Омран пояснює, що говорить ісламське право про носіння жінками паранджі, нікабу та інших видів традиційного одягу та головних уборів. Аль-Азхар - один з найстаріших університетів у світі і основний центр традиційного сунітського освіти. Експертні висновки його Ради з фетв визнаються всіма мусульманами-сунітами.

ARD: Закріплено чи нормами шаріату, що жінки повинні носити одяг, головні убори, що закривають обличчя, - як стверджують деякі мусульманки в Німеччині?

Шейх Халед Омран: Я поважаю специфіку цієї теми стосовно Німеччини, але в своїх відповідях постараюся прояснити точку зору, якої дотримуються в цьому питанні експерти по шаріату і мусульманського права. А саме: питання одягу і зовнішнього вигляду в значній мірі носять приватний характер і тісно пов'язані з звичаями. Тобто, в даному випадку ми повинні поважати особливості кожного суспільства і його звичаї, що стосуються одягу.

Пророку Мухаммеду приписують наступну фразу: "Їж, що тобі завгодно, і носи, що тобі завгодно, але не будь при цьому марнотратним і чванливим". Що стосується питання одягу, то Коран і Сунна (мусульманське священний переказ про життя пророка Мухаммеда, що доповнює Коран, - Ред.) Містять вказівки з цього приводу - особливо, для жінок. Згідно з ними, одяг не повинен підкреслювати фігуру, бути відкритою і тісно прилягати до тіла. Це три критерії. До них додається ще й те, що одяг не повинен закривати руки і обличчя.

- Значить, ніяких предметів одягу, що закриває обличчя? Ніякої паранджі?

- Що стосується нікабу - головного убору, що повністю закриває обличчя, залишаючи лише проріз для очей, - то ні Коран, ні Сунна не наказує його носіння і не зобов'язують жінок-мусульманок надягати його. Тому наша позиція: нікаб - це традиція, яка стала свого роду нормою і відбувається з звичаїв деяких країн, але про неї нічого не говориться в основних положеннях мусульманського права!

- Чи означає це, що жінок, які носять закриває обличчя одяг або головний убір, нічого до цього не зобов'язує?

- Жінки повинні були закривати обличчя тільки в одному єдиному випадку - це стосувалося дружин пророка Мухаммеда. Але це правило не поширюється на всіх жінок-мусульманок. Це був особливий випадок, який можна застосовувати лише до дружин пророка.

- Чи можна тоді сказати, що мусульманка, яка носить нікаб, порушує норми ісламу?

- Якщо жінка виросла в суспільстві, де носіння нікабу вважається традицією, тоді у неї - з точки зору релігії - є свобода вибору: носити нікаб чи ні. Але якщо жінка вирішує носити його, то вона не повинна розглядати це як релігійний акт.

- Звідки ж тоді з'явилася думка, що закриває обличчя, відповідає нормам, які наказує іслам?

- Все, що нам вдалося з'ясувати в рамках аналізу навчань на предмет закриває обличчя одягу, - це те, що такий одяг є традицією. У питанні никаба думки вчених розходяться, якщо мова йде про безпеку і захист жінки. Деякі дослідники вважають, що нікаб надає жінці захист, а інші кажуть: "Ні, це атрибут релігійних фанатиків!" Деякі вчені навіть вважають, що нікаб - це пізніший винахід, про який немає ні слова в релігійних навчаннях, і тому ні чоловікам, ні жінкам не дозволено носити одяг, що закриває обличчя.

Все ж варто відзначити, що в деяких регіонах, наприклад, в пустелі, чоловікам і жінкам при певних обставинах дозволено носити такий одяг - зокрема, в якості захисту під час піщаної бурі. У всіх інших випадках нікаб вважається неприпустимим проявом релігійного фанатизму.

- Чи повинна бути заборонена одяг, що повністю закриває обличчя?

- Це питання кожне суспільство має вирішувати самостійно. При цьому варто дотримуватися загального принципу ісламу: запобігання зла понад отримання вигоди. Потрібно лише задатися питанням: такий одяг приносить суспільству більше поганого або більше хорошого? Є вчені, які вважають, що в деяких суспільствах носіння нікабу дає жінці відчуття захищеності. У цьому випадку моя позиція: "Добре, нехай вона його носить". Але якщо носіння нікабу завдає суспільству шкоди, якщо одяг, що приховує обличчя, служить маскуванням для терористів, тоді я однозначно виступаю за її заборону.

- У каїрському Університеті аль-Азхар викладачкам заборонили носити одяг, головні убори, що закривають обличчя.

- Така заборона став необхідним з наступних причин: коли викладач пояснює студентам навчальний матеріал, жести і міміка служать засобами комунікації. Міміка в цілому є одним з основних засобів міжособистісного спілкування - а зрозуміти міміку викладача я можу лише в тому випадку, якщо бачу його або її обличчя. Тому декан університету прийняв, на мій погляд, правильне рішення, і ми підтримуємо його.

- Чи не слід було б, в такому випадку, вашому університету більш активно займатися роз'яснювальною роботою в питанні носіння закриває обличчя одягу?

- Так, ми повинні взяти ініціативу в свої руки і пояснити людям, що нікаб - це традиція, і він не має нічого спільного з релігією. І всі ті, хто говорить, що норми шаріату наказують носіння нікабу, помиляються.


Джерело: kordon.com.ua 08 вересня 2016


Тегиправа жінок,   іслам,   нікаб

Додати коментар   Коментарi (0)

НАШІ ПРОЕКТИ

Альтернативна доповідь про впровадження Конвенції ООН про права дитини, підготовлена дітьми

 

Альтернативний звіт про дотримання Україною положень Конвенції ООН про права дитини за період з 2011 по 2018 роки (від коаліції неурядових організацій)

Альтернативний звіт про реалізацію Україною положень Конвенції ООН про права дитини є результатом спільної роботи експертів громадського сектору в сфері захисту прав дитини. Документ містить актуальну інформацію про виконання Україною положень Конвенції ООН про права дитини за період, що пройшов з моменту отримання Україною рекомендацій Комітету ООН з прав дитини стосовно розгляду останнім зведеної третьої та четвертої державної доповіді (2011 рік) по 2018 рік включно.
 

Голоси дітей – проти насильства щодо дитини

Слова дітей з усього світу про попередження насильства щодо дитини відобразились на сторінках книги " Голоси дітей - проти насильства щодо дитини".
 

Гуманітарна допомога в Сумській області родинам внутрішньо переміщених осіб

Сумщина – один із тих українських регіонів, що дуже потерпає від агресії РФ, чия армія обстрілює прикордоння регіону практично щодня. Як наслідок обстрілів – відсутність електрики, тобто світла і тепла, що особливо взимку є неабиякою проблемою, особливо для родин із дітьми. Саме тому Сумщина під пильною увагою нашої команди, бо попри все регіон ще й приймає внутрішніх переселенців.