Бізнес-школи в боротьбі за гендерну рівність
Незважаючи на загальне сприяння розмаїттю, бізнес-школи, як і раніше, не можуть подолати гендерну нерівність. У той же час нові ініціативи бізнес-шкіл і великих корпорацій простягають жінкам МВА руку допомоги.
Кілька років тому Суджату Ламба, одна з найуспішніших бізнесвумен фінансового світу, перебувала на мідному руднику десь в Азії. Це був її перший день на роботі.
Директор фінансів і департаменту приватного сектора Світового банку забралась у шахту з її колегами-чоловіками. Через 20 хвилин спека й пил стали нестерпними, але не для неї.
«Через двадцять хвилин мій колега-чоловік попросив мене вийти з ним на поверхню, щоб мати можливість використати мене в якості виправдання», – каже Суджату.
Подібна образа не була поодиноким випадком. На попередньому місці роботи у світі інвестиційного банкінгу було багато «культурних» бар'єрів, які вона мусила подолати.
«Зокрема, у світі фінансових інвестицій від вас очікують, що ви будете шикарно виглядати, працювати 24 години і ще доглядати за домом і бути хорошою матір'ю. Як би ви балансували між усім цим?», – питає вона.
Проблема виходить далеко за межі великих банків. Незважаючи на загальне сприяння розмаїттю, бізнес-школи, як і раніше, не можуть подолати гендерну нерівність.
Минулого місяця до боротьби за гендерну рівність приєдналась одна із провідних бізнес-шкіл Великої Британії. Ця бізнес-школа, що входить в Оксфордський університет, оголосила про свою підтримку світової ініціативи гендерної рівності.
Професор Пітер Туфано, декан школи, підписав петицію до світових лідерів з метою зробити прилучення жінок до фінансового світу глобальним невідкладним завданням.
Петиція отримала початок під час «Power Shift» – оксфордського форуму із проблем жінок у світовій економіці, щорічного симпозіуму про жінок як економічних суб'єктів світового ринку. На заході були присутні провідні діячі Credit Suisse, Alstom і Goldman Sachs.
«Дослідження показують, що жінки відіграють ключову роль у стимулюванні економічного зростання на всіх рівнях... Дана петиція акцентує увагу на ключових проблемах і закликає бізнес-спільноту й політиків спрямувати зусилля на їх вирішення», – заявив декан Пітер Туфано.
До бізнес-шкіл, які, здавалося, користувались успіхом у скороченні гендерного розриву, виникли питання, що стосуються рівності. Мішель Озумба, президент і виконавчий директор «Women's Funding Network», каже, що у глобальному масштабі бачить компанію, яка відстоює рівність і ратує за усунення всіх гендерних відмінностей.
Тепер освітня індустрія MBA йде назустріч створенню ініціатив, більш орієнтованих на жінок, з метою збільшення чисельності учнів. Там немає й натяку на те, що бізнес-школи можуть бути упередженими при відборі.
Тим не менше, з усіх топ-10 програм МВА в жодній немає рівної кількості чоловіків і жінок серед студентів. Уортонська школа бізнесу, що входить до університету Пенсільванії, найближче до балансу з показником у 42 % жінок-студентів МВА. Найнижчий показник для бізнес-школи – це 26 % учнів жіночої статі.
І це незважаючи на твердження професорів, що студенти дізнаються більше від своїх колег, а не від викладачів, а також, незважаючи на величезне значення, яке школи надають різноманітності програм МВА.
Інге Керклох-Девіф, жінка – виконавчий директор освітніх програм HEC Paris, каже, що міжнародно-різноманітна аудиторія програми складається на «80 або 90%» зі студентів, які обґрунтовано вступили в бізнес-школу.
Жіночі MBA-клуби намагаються пролобіювати інтереси жінок-кандидатів у своїх програмах MBA. Деякі з них навіть працюють з персоналом приймальних комісій для створення заходів тільки для жінок.
Школа бізнесу Фукуа, наприклад, організує зустрічі «Уікенд для жінок» у партнерстві з мережею Асоціації жінок у бізнесі.
Пуджа Прасад задалась метою зробити школу менеджменту Келлог кращою бізнес-школою для жінок. Її школа – одна з найбільш рейтингових у США.
«Ми також плануємо більше залучити іноземних жінок до нашого кампусу, щоб вони відчували зв'язок з місією MBA», – каже Пуджа, президент клубу. Такі переконання, однак не в усіх.
Барбара Бадер-Кляйн, жінка – випускник оксфордської EMBA, каже: «Я думаю, що нам ще треба пройти довгий шлях. Цифри свідчать самі за себе і найкраще відображають реальність бізнесу на вищих рівнях. Це не просто проблема бізнес-шкіл просувати жінок на керівні посади, а бізнесу в цілому».
Декан Гарвардської бізнес-школи прийняв на себе шквал критики. Бізнес-кейси третини навчальних програм MBA були розкритиковані як упереджені. Гарвард, який створює близько 80 % світових бізнес-кейсів, показав, що тільки 9 % були написані жінкою – бізнес-лідером.
Незважаючи на успіхи, досягнуті багатьма школами, гендерна нерівність залишається звичайною справою. Деякі студенти Гарварда були в обуренні, оскільки іноді жінки відчували неповагу під час навчання. Гарвард пообіцяв подвоїти кількість головних героїв – жінок у своїх тематичних кейсах до 20 % протягом наступних п'яти років.
Уважається, що бізнес-школи повинні бути прикладом, коли справа доходить до відстоювання прав жінок на роботі. Замість цього багатьом здається, що все навпаки.
Тим не менше, жінки вважаються кращими бізнес-лідерами, ніж чоловіки. Дослідження консалтингової компанії «Zenger Folkman» показало, що зрілі жінки сприймаються в більш позитивному ключі і є більш ефективними, ніж їхні колеги-чоловіки.
Фірма має 450 тисяч відгуків, які стосуються приблизно 45-ти тисяч лідерів. Жінки в дослідженні перевершили чоловіків за лідерським якостям, у тому числі в ініціативності; досягненні результатів; внеску в розвиток підлеглих.
Боб Шервін, головний керуючий керівник компанії «Zenger Folkman», написав: «Ці компетенції підкреслюють, що жінок бачать як більш ефективних управлінців, як приклад для наслідування й досягнення результатів. Ці навички описують лідерів, які беруться за складні проблеми, забезпечують злагоджену роботу колективу й домагаються високих результатів».
Недавнє дослідження, проведене консалтинговою компанією «McKinsey & Company», показало схожі результати. У звіті фірми «Women Matter 2013» установлено, що в більшості країн гендерна нерівність є переважною: у США тільки 16 % в колегіальних органах управління займають жінки.
І це відбувається незважаючи на результати досліджень, які показують, що компанії з високим представництвом жінок в управлінні заробляють на 55 % більше.
Великі компанії, однак, намагались адаптуватись. Венді Хокінс, жінка-виконавчий директор Intel Foundation, яка прагне дати дівчатам і жінкам більше можливостей, каже, що в останні роки компанія намагалася зміцнити позиції жінок як лідерів.
Intel двічі на рік проводить великі заходи, куди запрошують усіх жінок компанії, і регулярно організує Інтернет-форуми з питань лідерства жінок, каже Венді. В Intel також є жінка-президент – наступна за рангом за виконавчим директором.
«Зміна діалогу в компанії «Intel» і зміна нас самих є критичним питанням», – уважає Венді, яка працює в компанії протягом останніх 24-х років.
Мішель з «Women's Funding Network» каже, що використання історій жінок є важливою частиною роботи її організації. «Ми використовуємо їх стратегічно як доказ того, що необхідно створювати простір та умови для роботи жінок, щоби бачити їх переваги, поза традиційними кількісними показниками».
Між тим жінки-підприємці звертаються до жіночих організацій за унікальною підтримкою. Суджату зі Світового банку каже, що групи самодопомоги виявились успішними в забезпеченні початкового фінансування жінок. У минулому вона також намагалась підтримати цих жінок, фінансуючи програми підготовки, щоб допомогти підприємцям зібрати заставу для кредиту.
«Успіх не гарантований, але ми повинні продовжувати намагатись», – додає вона.
Але бізнес-школам, щоб досягти такого успіху, можуть знадобитись роки.
Джерело: Середня освіта 18 вересня 2014
Додати коментар Коментарi (0)