Жіночий консорціум України - це об’єднання, засноване жіночими громадськими організаціями, для забезпечення рівних прав і можливостей жінок і чоловіків та благополуччя дітей в Україні.

БІЛЬШЕ

18-21 травня Верховна Рада України розгляне 13 законопроектів, які стосуються прав дитини

18-21 травня Верховна Рада України розгляне 13 законопроектів, які стосуються прав та інтересів дитини, з них 10 законопроектів - на парламентському засідані, і 3 - у комітетах ВРУ. Більшість законопроектів, які розглядатимуться на парламентському засіданні, мали бути розглянуті раніше, тому інформація дублюєт. 

І. Законопроекти, які розглядатимуться на парламентському засіданні:

18.05.2021

1. Проект Закону про внесення змін до статті 21 Закону України "Про лікарські засоби" щодо заборони продажу лікарських засобів дітям (№ 5122 від 22.02.2021)

http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_2?id=&pf3516=5122&skl=10

У законопроекті пропонується внести зміни до ст. 21 Закону України «Про лікарські засоби» з метою встановлення на рівні Закону заборони на продаж (реалізацію, відпуск) особам віком до 14 років, лікарських засобів аптечними закладами нашої держави. Основним завданням проекту Закону є унеможливлення неконтрольованого споживання медичних препаратів (лікарських засобів) у цілях, відмінних від прямого призначення продукту (п. 2 пояснювальної записки).

2. Проект Закону про внесення змін до Закону України "Про лікарські засоби" щодо заборони продажу лікарських засобів особам, які не досягли 14 років (№ 5122-1 від 22.02.2021)

http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_2?id=&pf3516=5122-1&skl=10

У законопроекті, що поданий як альтернативний до законопроекту «Про внесення змін до статті 21 Закону України «Про лікарські засоби» щодо заборони продажу лікарських засобів дітям» (реєстр. № 5122 від 22.02.2021), шляхом внесення зміни до ст. 21 Закону України «Про лікарські засоби» пропонується встановити заборону на відпуск лікарських засобів особам, які не досягли 14-річного віку.

Як зазначається в пояснювальній записці, (п. 2) «метою прийняття акта є вдосконалення контролю за відпуском лікарських засобів шляхом встановлення мінімального віку, з якого особа набуває права на придбання лікарських засобів. Такі зміни створюють правове поле для боротьби з неконтрольованим зловживанням лікарськими засобами малолітніми особами».

3. Проект Закону про внесення змін до статті 21 Закону України "Про лікарські засоби" щодо заборони реалізації (відпуску) лікарських засобів малолітнім особа (№ 5122-2 від 25.02.2021)

http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_2?id=&pf3516=5122-2&skl=10

У законопроекті, що є альтернативним до законопроекту «Про внесення змін до статті 21 Закону України «Про лікарські засоби» щодо заборони продажу лікарських засобів дітям» (реєстр. № 5122 від 22.02.2021), пропонується доповнити ст. 21 Закону України «Про лікарські засоби» новою частиною, згідно з якою «реалізація (відпуск) лікарських засобів (у тому числі, з використанням інформаційно-комунікаційних систем дистанційним способом) малолітнім особам, а також доставка лікарських засобів кінцевому споживачу – малолітній особі забороняється. Якщо у особи, яка безпосередньо здійснює роздрібну торгівлю лікарськими засобами та/або доставку лікарських засобів кінцевому споживачу, виникли сумніви щодо досягнення 14-річного віку покупцем, який купує лікарські засоби, особа, яка безпосередньо здійснює роздрібну торгівлю лікарськими засобами та/або доставку лікарських засобів кінцевому споживачу, повинна звернутися до такого покупця з вимогою пред’явити паспорт громадянина України або інший документ, що підтверджує його вік. У разі відмови покупця надати такий документ реалізація (відпуск) лікарських засобів цій особі забороняється».
Відповідно до п. 2 пояснювальної записки метою поданого законопроекту є «заборона реалізації (відпуску) лікарських засобів (у тому числі, з використанням інформаційно-комунікаційних систем дистанційним способом) малолітнім особам, а також доставки лікарських засобів кінцевому споживачу – малолітній особі».

 


19.05.2021

1. Проект Закону про внесення змін до статті 42-4 Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо продажу лікарських засобів дітям (№ 5123 від 22.02.2021)

http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_2?id=&pf3516=5123&skl=10

Метою законопроекту, як це зазначається у пояснювальній записці до нього, є «встановлення адміністративної відповідальності за відпуск (продаж) лікарських засобів громадянам, які не досягли 14-річного віку», а основним завданням проекту Закону є «унеможливлення неконтрольованого споживання медичних препаратів (лікарських засобів) у цілях, відмінних від прямого призначення продукту».
Для досягнення вказаної мети у законопроекті пропонується внести до Кодексу України про адміністративні правопорушення зміни, якими викладається в новій редакції його ст. 42-4 «Продаж лікарських засобів без рецепта у заборонених законодавством випадках».

2. Проект Закону про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо встановлення відповідальності за реалізацію (відпуск) лікарських засобів малолітнім особам (№ 5123-1 від 25.02.2021)

http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_2?id=&pf3516=5123-1&skl=10

Метою законопроекту, як це зазначається у пояснювальній записці до нього, є «встановлення адміністративної відповідальності за продаж і доставку лікарських засобів малолітнім особам».
Для досягнення вказаної мети у законопроекті пропонується доповнити Кодекс України про адміністративні правопорушення новою статтею 42-5 «Реалізація (відпуск) лікарських засобів малолітнім особам», надавши право складати протоколи про відповідні адміністративні порушення уповноваженим посадовим особам органів Національної поліції (зміни до
ст. 255 КУпАП), а обов’язок розглядати такі категорії справ покласти на районні, районні у місті, міські чи міськрайонні суди (суддів) (зміни до ст. 221 КУпАП).

3. Проект Закону про приєднання України до Міжамериканської конвенції стосовно зобов'язань про утримання (№ 0091 від 17.02.2021)

http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=71129

У поданому проекті пропонується приєднатися до Міжамериканської конвенції стосовно зобов’язань про утримання, вчиненої 15.07.1989 в Монтевідео, Східна Республіка Уругвай. Конвенція набере чинності для України на тридцятий день після здачі Україною на зберігання її документа про приєднання, із відповідними заявами до ст. ст. 3 та 18 і застереженням до ст. 15.


20.05.2021

1. Проект Закону про внесення зміни до статті 2 Закону України "Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю" щодо підвищення дітям з інвалідністю, постраждалим від вибухонебезпечних предметів, розміру державної соціальної допомоги (№ 3573 від 02.06.2020)

http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_2?id=&pf3516=3573&skl=10

У законопроекті пропонується доповнити ст. 2 Закону України «Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю» новою частиною, згідно з якою розмір державної соціальної допомоги на дітей з інвалідністю віком до 18 років, які постраждали від вибухонебезпечних предметів, підвищується на 50 відсотків у порівнянні з розміром такої допомоги іншим дітям з інвалідністю.

2. Проект Закону про внесення змін до Закону України "Про охорону дитинства" щодо забезпечення дієвого механізму надання державної допомоги сім'ям з дітьми (№ 3124 від 25.02.2020)

http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_2?id=&pf3516=3124&skl=10

У законопроекті шляхом доповнення ст. 13 Закону України «Про охорону дитинства» новою ч. 9 пропонується не включати до середньомісячного сукупного доходу сім’ї при обчисленні величини доходу, який дає право на податкову соціальну пільгу для отримання пільг щодо оплати житлово-комунальних послуг та безоплатного одержання ліків багатодітними сім’ями, нараховані соціальні допомоги на дитину, зокрема: допомогу у зв’язку з вагітністю та пологами; допомогу при народженні дитини; допомогу на дітей одиноким матерям (батькам); допомогу на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування тощо.

3. Проект Закону про внесення змін до Закону України "Про охорону дитинства" щодо встановлення додаткових соціальних гарантій сім'ям з дітьми (№ 3124-1 від 13.03.2020)

http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_2?id=&pf3516=3124-1&skl=10

У законопроекті пропонується скасувати положення, відповідно до якого пільги щодо оплати житлово-комунальних послуг та безоплатного одержання ліків багатодітним сім’ям надаються за умови, якщо розмір середньомісячного сукупного доходу сім’ї у розрахунку на одну особу за попередні шість місяців не перевищує величини доходу, яка дає право на податкову соціальну пільгу, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. В основному проекті пропонується при обчисленні зазначеного сукупного доходу не враховувати отримані такою сім’єю соціальні допомоги на дітей, зокрема, допомогу у зв’язку з вагітністю та пологами, допомогу при народженні дитини та деякі інші зміни до ст. 13 Закону України «Про охорону дитинства» (далі – Закон). Крім того, згідно з поданим проектом ст. 5 Закону доповнюється положенням, відповідно до якого місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування «можуть також забезпечувати пільговий проїзд інших учнів, вихованців, студентів, а також педагогічних працівників до місця навчання і додому у порядку та розмірах, визначених органами місцевого самоврядування, та передбачати на це відповідні видатки з місцевих бюджетів».

4. Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту дітей від спостерігання за полюванням (№ 3563 від 29.05.2020)

http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=68976

Метою законопроекту, як це зазначено в пояснювальній записці до нього, є захист дітей від моральних страждань та узгодження окремих норм чинного законодавства, підвищення відповідальності за порушення правил полювання.

5. Проект Закону про внесення змін до Кримінального процесуального кодексу України щодо захисту прав та інтересів дитини у разі затримання або тримання під вартою її батьків (№ 3603 від 05.06.2020)

http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_2?id=&pf3516=3603&skl=10

Метою законопроекту, як зазначено в пояснювальній записці до нього, є всебічне врахування та неуклінне дотримання прав та інтересів дитини, яка знаходиться на утриманні особи, щодо якої уже застосовується запобіжний захід у вигляді тримання під вартою.
Досягнення зазначеної мети передбачається здійснити шляхом доповнення ст. 191 Кримінального процесуального кодексу України «Дії уповноважених службових осіб після затримання на підставі ухвали слідчого судді, суду про дозвіл на затримання» частиною 9 такого змісту: «Уповноважена службова особа, яка на підставі ухвали слідчого судді, суду про дозвіл на затримання, затримала особу, зобов’язана негайно повідомити про наявність на утриманні затриманої особи дитини, яка залишається без догляду, орган опіки та піклування за місцем знаходження такої дитини для вжиття необхідних заходів щодо тимчасового влаштування дитини. Про вжиті заходи уповноважена службова особа інформує затриману особу, прокурора, слідчого суддю, суд і приєднує копію листа до матеріалів кримінального провадження».
Крім того, відповідно до положень законопроекту ст. 194 КПК «Застосування запобіжного заходу» доповнюється новою частиною 9, у якій визначається, що у разі наявності в особи, відносно якої застосовано запобіжний захід тримання під вартою, дитини, яка перебуває на утриманні підозрюваного, обвинуваченого та залишається без догляду у зв’язку із застосуванням вказаного запобіжного заходу, слідчий, прокурор звертається до органу опіки та піклування за місцем знаходження такої дитини для вжиття необхідних заходів щодо тимчасового влаштування дитини. Про вжиті заходи слідчий, прокурор письмово повідомляє підозрюваного, обвинуваченого, слідчого суддю, суд і приєднує копію листа до матеріалів кримінального провадження.
Одночасно у проекті пропонується врегулювати відповідне питання і для випадків законного затримання особи без ухвали слідчого судді, суду шляхом внесення відповідних змін до ст. 213 КПК «Повідомлення інших осіб про затримання», та передбачити, що у разі наявності на утриманні затриманої особи дитини, яка залишилась без догляду, уповноважена службова особа, що здійснила затримання, зобов’язана негайно повідомити про це орган опіки та піклування за місцем знаходження такої дитини для вжиття необхідних заходів щодо тимчасового влаштування дитини. Про вжиті заходи уповноважена службова особа, що здійснила затримання, письмово повідомляє затриманого, слідчого, прокурора, слідчого суддю, суд і приєднує копію листа до матеріалів кримінального провадження (див. ч. 6 ст. 213 КПК у редакції проекту).

 

 

 

 

Законопроекти на комітети:

19.05.2021

1. Проект Закону про внесення змін до Закону України "Про захист суспільної моралі" щодо уточнення деяких положень відносно захисту малолітніх від негативного впливу продукції сексуального чи еротичного характеру (№ 5330 від 02.04.2021)

http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_2?id=&pf3516=5330&skl=10

Метою законопроекту, як це зазначається у пояснювальній записці до нього, є законодавче забезпечення захисту малолітніх від негативного впливу продукції сексуального чи еротичного характеру. Для досягнення вказаної мети у законопроекті пропонується шляхом внесення змін до Закону України
«Про захист суспільної моралі» передбачити: заборону на втягнення малолітніх у діяльність з виробництва й обігу, а також розповсюдження і використання їх образів у будь-якій формі у продукції сексуального чи еротичного характеру, порнографічних матеріалів, надання послуг, а також організації й проведення видовищних заходів сексуального чи еротичного характеру; вимоги щодо розповсюдження такої продукції; заборону залучення малолітніх до продажу друкованої продукції, поліграфії та друкованої продукції засобів масової інформації еротичного чи сексуального характеру; порядок і умови публічної демонстрації продукції, що містить елементи еротики, засобами масової інформації (ст.ст. 7, 8, 11, 13).

2. Проект Закону про внесення змін до Закону України "Про захист суспільної моралі" щодо захисту прав та найкращих інтересів дитини (№ 5330-1 від 07.04.2021)

http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_2?id=&pf3516=5330-1&skl=10

Метою законопроекту, який є альтернативним до проекту Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про захист суспільної моралі» щодо уточнення деяких положень відносно захисту малолітніх від негативного впливу продукції сексуального чи еротичного характеру» (реєстр. № 5330 від 02.04.2021), є законодавче забезпечення захисту дітей від негативного впливу продукції сексуального чи еротичного характеру (п. 2 пояснювальної записки). Для досягнення вказаної мети у законопроекті пропонується внести зміни до Закону України «Про захист суспільної моралі», зокрема: викласти в новій редакції визначення терміну «спеціально визначене місце»; замінити слово «неповнолітні» словом «діти»; заборонити створення та розповсюдження фото та/або відео сексуального чи еротичного образу дітей; надати право центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти і науки погоджувати рішення про обмеження обігу матеріалів і продукції сексуального характеру за віковою ознакою, що приймають органи державної влади та органи місцевого самоврядування.

Інформація підготовлена в рамках проекту "Впровадження Конвенції ООН про права дитини", що реалізується Жіночим консорціумом України за підтримки Save the Children International від Уряду Швеції. Save the Children та Уряд Швеції можуть не поділяти погляди висловленні у публікації.
 


Джерело: Жіночий консорціум України 18 травня 2021


Тегиправа дитини,   Верховна Рада України,   законопроект,   огляд законопроектів

НАШІ ПРОЕКТИ

Альтернативний звіт про дотримання Україною положень Конвенції ООН про права дитини за період з 2011 по 2018 роки (від коаліції неурядових організацій)

Альтернативний звіт про реалізацію Україною положень Конвенції ООН про права дитини є результатом спільної роботи експертів громадського сектору в сфері захисту прав дитини. Документ містить актуальну інформацію про виконання Україною положень Конвенції ООН про права дитини за період, що пройшов з моменту отримання Україною рекомендацій Комітету ООН з прав дитини стосовно розгляду останнім зведеної третьої та четвертої державної доповіді (2011 рік) по 2018 рік включно.
 

Голоси дітей – проти насильства щодо дитини

Слова дітей з усього світу про попередження насильства щодо дитини відобразились на сторінках книги " Голоси дітей - проти насильства щодо дитини".
 

Гуманітарна допомога в Сумській області родинам внутрішньо переміщених осіб

Сумщина – один із тих українських регіонів, що дуже потерпає від агресії РФ, чия армія обстрілює прикордоння регіону практично щодня. Як наслідок обстрілів – відсутність електрики, тобто світла і тепла, що особливо взимку є неабиякою проблемою, особливо для родин із дітьми. Саме тому Сумщина під пильною увагою нашої команди, бо попри все регіон ще й приймає внутрішніх переселенців.
 

Альтернативна доповідь про впровадження Конвенції ООН про права дитини, підготовлена дітьми