В Україні запрацювала Національна дитяча «гаряча лінія»
З початку 2013 року в Україні з’явилася нова всеукраїнська «гаряча лінія» - для дітей та про дітей. Лінію, яка відтепер діє за номером 0 800 500 225, відкрили у Міжнародному жіночому правозахисному центрі «Ла Страда-Україна». Тут маленькі українці знайдуть підтримку та пораду стосовно своїх проблем, якими їм нема з ким поділитися. Батьки, вчителі та вихователі матимуть змогу оперативно отримати індивідуальну консультацію стосовно порушень прав дітей. Дзвінки на лінію - безкоштовні як зі стаціонарних телефонів на всій території України, так і з мобільних усіх українських операторів.
Створення окремої «гарячої лінії» з дитячих питань стала відповіддю на кількість запитів, які були отримані протягом останніх років на Національну «гарячу лінію» з питань запобігання насильства в сім’ї та захисту прав дітей – у 2011 році понад 6 тисяч телефонних звернень надійшли від самих дітей або з дитячих питань, що становить половину усіх дзвінків, за підсумками 2012 року таких дзвінків також близько половини від загальної кількості – близько 5 тисяч.
При цьому, в Україні досі немає жодної національної «гарячої лінії» для дітей, яка, безумовно, має бути окремою структурою з фахівцями, спеціально підготованими для консультування дітей.
На Національній дитячій "гарячій лінії" Центру «Ла Страда-Україна» консультують компетентні у дитячих питаннях психологи, юристи та соціальні працівники. Коло питань, з яких вже надаються консультації, досить широке і було сформовано на основі отримуваних останніми роками запитів від абоненоів. Основні теми, з яких консультують на Національній дитячій «гарячій лінії», - насильство над дітьми та жорстоке поводження з ними у сім’ї та з боку оточення, психологічні проблеми, негаразди у стосунках з дорослими та однолітками, майнові права дітей, питання встановлення опіки, а також булінг і безпека в Інтернеті.
Створення такої гарячої лінії буде відповідати положенням низки міжнародних документів, ратифікованих Україною, включаючи Конвенцію Ради Європи про захист дітей від сексуальної експлуатації та сексуальниого насильства № 201. Стаття 13 цієї Конвенції говорить, що "кожна Сторона вживає необхідних законодавчих або інших заходів, щоб заохочувати і підтримувати створення інформаційних послуг, таких як телефон або інтернет гарячі лінії, щоб консультувати абонентів, навіть конфіденційно, або з урахуванням їх анонімність ". У статтях 82-83 Заключних зауважень Комітету ООН про права дитини щодо України зазначається, що "Комітет вітає створення безкоштовних телефонів довіри для дітей групи ризику або потребують захисту, таких як лінія довіри і ті, які встановлені Ла Страда-Україна, у відповідності з рекомендацією Комітету (CRC/C/OPSC/UKR/CO/1, пункт. 34)».
У 2012 році Національна "гаряча лінія" із запобігання насильству та захисту прав дітей Центру «Ла Страда-Україна" стала асоційованим членом Child Helpline International - всесвітньої мережі дитячих телефонів довіри, яка об’єднує високі стандарти телефонного консультування саме дітей. Виконавши усі вимоги міжнародних стандартів, Центр «Ла Страда-Україна» та його новостворена Національна дитяча «гаряча лінія» в 2013 році очікує на отримання повноправного членства в СHI.
Джерело: la-strada.org.ua 09 сiчня 2013
Додати коментар Коментарi (0)