Жіночий консорціум України - це об’єднання, засноване жіночими громадськими організаціями, для забезпечення рівних прав і можливостей жінок і чоловіків та благополуччя дітей в Україні.

БІЛЬШЕ

ВРУ розгляне на цьому тижні розгляне 5 законопроектів, які стосуються інтересів та прав дитини

 6-19 червня 2020 р. Верховна Рада України розгляне 5 законопроектів, які стосуються інтересів та прав дитини, з них 3 на пленарному засіданні, і 2 - у комітетах. 

Зокрема:

на пленарному засіданні

18 червня:

1. Проект Закону про внесення змін до Закону України "Про виконавче провадження" (щодо обов'язку виконавця проводити індексацію розміру аліментів, визначеного судом у твердій грошовій сумі) (№ 3112 від 21.02.2020)

http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_2?id=&pf3516=3112&skl=10

У законопроекті пропонується внести до ст. 71 Закону України
«Про виконавче провадження» зміни, у яких на виконавця покладається обов’язок щороку індексувати розмір аліментів, визначений судом у твердій грошовій сумі. На думку суб’єктів права законодавчої ініціативи, висловлену у п. 6 пояснювальної записки до проекту, наслідками його прийняття стане «покращення матеріального стану осіб, розмір аліментів на утримання яких визначено судом у твердій грошовій сумі; зменшення навантаження на Державний бюджет України у зв’язку із скороченням кількості отримувачів соціальних виплат та/або зменшення розміру таких виплат; зменшення навантаження на місцеві загальні суди та відповідні суди апеляційної та касаційної інстанцій; усунення колізій у законодавстві; позитивне сприйняття значною частиною суспільства наслідків такої зміни у законодавстві».

19 червня

2) Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення процедури розгляду судових справ, пов'язаних із захистом прав дітей (№ 3206 від 12.03.2020)

http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_2?id=&pf3516=3206&skl=10

Метою проекту, відповідно до п. 2 пояснювальної записки до нього, є «спрощення процедури розгляду судових справ про усиновлення дитини, що сприятиме розвитку та підтримці сімейних форм виховання дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування». Для реалізації цієї мети в законопроекті пропонуються зміни до Сімейного кодексу України та Цивільного процесуального кодексу України, якими, зокрема, суттєво скорочуються терміни розгляду відповідних справ

3) Проект Закону про внесення змін до Цивільного процесуального кодексу України щодо скорочення строків розгляду судом справ, пов'язаних із захистом прав дітей, та вдосконалення порядку розгляду справ окремого провадження (№ 3386 від 24.04.2020

http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_2?id=&pf3516=3386&skl=10

У законопроекті пропонується внести до ст. 71 Закону України «Про виконавче провадження» зміни, у яких на виконавця покладається обов’язок щороку індексувати розмір аліментів, визначений судом у твердій грошовій сумі. На думку суб’єктів права законодавчої ініціативи, висловлену у п. 6 пояснювальної записки до проекту, наслідками його прийняття стане «покращення матеріального стану осіб, розмір аліментів на утримання яких визначено судом у твердій грошовій сумі; зменшення навантаження на Державний бюджет України у зв’язку із скороченням кількості отримувачів соціальних виплат та/або зменшення розміру таких виплат; зменшення навантаження на місцеві загальні суди та відповідні суди апеляційної та касаційної інстанцій; усунення колізій у законодавстві; позитивне сприйняття значною частиною суспільства наслідків такої зміни у законодавстві»

у комітетах:

17 червня:

4) Проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення належного рівня соціального захисту та встановлення справедливих соціальних гарантій для молоді (№ 3231 від 17.03.2020)

http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_2?id=&pf3516=3231&skl=10

У законопроекті з метою, як зазначено у пояснювальній записці до нього, «підвищення соціального забезпечення молоді та запровадження стимулів для забезпечення зайнятості та вирішення житлових проблем молоді» (п. 2), пропонується внести відповідні зміни до Основ законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування та законів України «Про сприяння соціальному становленню та розвитку молоді в Україні», «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення», «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття». Зокрема, ст. 8 Закону доповнюється новим положенням, за яким держава гарантуватиме надання дотації роботодавцю для працевлаштування безробітних молодих громадян (молоді) у розмірі фактичних витрат на заробітну плату за рахунок коштів Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття. Аналогічні за своїм змістом положення вносяться також до Основ законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування та Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття». Крім цього, передбачається, що у межах програми медичних гарантій, здійснюватиметься повна оплата за рахунок коштів Державного бюджету України необхідних медичних послуг та лікарських засобів, пов’язаних з проведенням попереднього (при прийнятті на роботу) і періодичних (протягом трудової діяльності) медичних оглядів працівників, а також щорічного обов'язкового медичного огляду молодих громадян (молоді) (доповнення до ст. 12 Закону та ст. 4 Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення»)

5) Проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення належного рівня соціального захисту та встановлення справедливих соціальних гарантій для молодих громадян, в тому числі талановитої молоді та молоді з інвалідністю (№ 3231-1 від 03.04.2020)

http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_2?id=&pf3516=3231-1&skl=10

Поданий законопроект є альтернативним до законопроекту «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення належного рівня соціального захисту та встановлення справедливих соціальних гарантій для молоді» (реєстр. № 3231 від 17.03.2020). Частина положень проекту збігається за змістом з відповідними положеннями основного законопроекту. Головні відмінності проекту реєстр. № 3231-1 від основного проекту полягають в тому, що в ньому, зокрема: передбачається підвищення розмірів академічних, соціальних та інших видів стипендій молоді, яка отримує професійну (професійно-технічну), фахову передвищу, вищу освіту у відповідних закладах освіти (зміни до ст. 9 Закону України «Про сприяння соціальному становленню та розвитку молоді в Україні» (далі - Закон); визначаються умови стажування молоді, яка закінчила або припинила навчання у загальноосвітніх, професійно-технічних і вищих навчальних закладах, звільнилася із строкової військової служби, військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період, військової служби за призовом осіб офіцерського складу, альтернативної (невійськової) служби (нова ст. 30 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття») тощо.
 


Джерело: Жіночий консорціум України 16 червня 2020


Тегиправа дитини,   Верховна Рада України,   законопроект

НАШІ ПРОЕКТИ

Альтернативна доповідь про впровадження Конвенції ООН про права дитини, підготовлена дітьми

 

Голоси дітей – проти насильства щодо дитини

Слова дітей з усього світу про попередження насильства щодо дитини відобразились на сторінках книги " Голоси дітей - проти насильства щодо дитини".
 

Гуманітарна допомога в Сумській області родинам внутрішньо переміщених осіб

Сумщина – один із тих українських регіонів, що дуже потерпає від агресії РФ, чия армія обстрілює прикордоння регіону практично щодня. Як наслідок обстрілів – відсутність електрики, тобто світла і тепла, що особливо взимку є неабиякою проблемою, особливо для родин із дітьми. Саме тому Сумщина під пильною увагою нашої команди, бо попри все регіон ще й приймає внутрішніх переселенців.
 

Альтернативний звіт про дотримання Україною положень Конвенції ООН про права дитини за період з 2011 по 2018 роки (від коаліції неурядових організацій)

Альтернативний звіт про реалізацію Україною положень Конвенції ООН про права дитини є результатом спільної роботи експертів громадського сектору в сфері захисту прав дитини. Документ містить актуальну інформацію про виконання Україною положень Конвенції ООН про права дитини за період, що пройшов з моменту отримання Україною рекомендацій Комітету ООН з прав дитини стосовно розгляду останнім зведеної третьої та четвертої державної доповіді (2011 рік) по 2018 рік включно.