Чи можливий відповідальний маркетинг в Україні?
13 липня, Київ – відбулося перше засідання робочої групи (Лабораторії) для розробки керівництва (гайду) з відповідального маркетингу в рамках проекту «Соціально відповідальна реклама як невід'ємний компонент розвиненого демократичного суспільства», що здійснюється Жіночим Консорціумом України та Центром «Розвиток КСВ» за підтримки Фонду сприяння демократії США в Україні. Генеральний медіа партнер – MMR. Медіапартнер – CSR Review.
До робочої групи з розробки гайду «Відповідальний маркетинг» увійшли маркетинг-директори компаній: МЕТРО, МТС, Прикарпаттяобленерго, Тетра Пак, BDO, Platinum Bank, life:). На зустрічі були представлені перші результати дослідження щодо стану розвитку концепції відповідального маркетингу та обговорені подальші заходи.
Дослідження щодо стану розвитку концепції відповідального маркетингу проводилось серед провідних компаній України протягом травня-червня. Анкета дослідження містила 15 питань, спрямованих на визначення розуміння респондентом поняття відповідального маркетингу та опис практик відповідального маркетингу, що реалізуються в компаніях України. Відповіді компаній демонструють сучасні тенденції розвитку концепції відповідального маркетингу, а саме:
1. українські компанії ще не розуміють концепції «відповідальний маркетинг», плутаючи термін з доброчинністю та корпоративною соціальною відповідальністю;
2. політики відповідального маркетингу ще не розробляються в компаніях України, в той же час українські представництва міжнародний компаній також не реалізують практики відповідального маркетингу материнських структур, скоріше за все, через пасивну роль глобальних офісів в просування концепції «відповідальний маркетинг» серед своїх локальних представництв;
3. в основному, практики з реалізації концепції відповідальний маркетинг в українських компаніях засновані на дотриманні законодавства України.
«На жаль, компанії-респонденти не зазначили, що стикались із практиками безвідповідального маркетингу, в тому числі з рекламою, яка дискримінує людей за гендерними чи расовими ознаками, пропагує сексуальні образи та насильство. - відмітила Марія Алєксєєнко, голова Жіночого консорціуму України. – Це свідчить про те, що ми ще не розділяємо відповідальний та безвідповідальний маркетинг. Сподіваюсь, наш гайд допоможе це усвідомити».
Результати опитування демонструють необхідність розробки керівництва для підвищення обізнаності про відповідальний маркетинг. В рамках першої зустрічі учасники також обговорили структуру та зміст майбутнього гайду та розпланувати шляхи поширення гайду та практик відповідального маркетингу в Україні. Зокрема, учасники зазначали, що лише розповсюдження гайду не призведе до формування відповідальної маркетингової культури. Для збільшення життєздатності цього процесу мають існувати експертні інституції, з якими можуть радитись маркетологи під час розробки маркетингових компаній.
Розробка гайду буде відбуватися протягом липня-серпня, а у вересні готовий гайд буде представлений в Україні. «Маю надію, що дана ініціатива зможе залучити як можна більше небайдужих компаній, і спільними колективними зусиллями ми розробимо гарну інструкцію з розробки політики з відповідального маркетингу в компанії. Використання розробленого гайду в своїх практиках компаніями України доведе, що відповідальний маркетинг можливий в Україні», - зазначила Марина Саприкіна, керівниця Центру «Розвиток КСВ»
Якщо ця тема цікава для Вашої компанії, і Ви хотіли би долучитися до розробки, контактуйте: Дмитро Каба, аналітик Центру «Розвиток КСВ», (044) 280 11 47, dk@csr0ukraine.org
Джерело: WCU 16 липня 2012