Жіночий консорціум України - це об’єднання, засноване жіночими громадськими організаціями, для забезпечення рівних прав і можливостей жінок і чоловіків та благополуччя дітей в Україні.

БІЛЬШЕ

Про позитивні результати роботи тьюторів розповіли під час вебінару

Результати роботи тьюторів за перші п`ять місяців діяльності нового напрямку проєкту «Допомога, відновлення, відбудова для дітей та України, про яку вони мріють. Частина III» обговорили учасники вебінару «Тьюторінг: підходи та методи надолуження знань та підтримки дітей у межах громадських організацій».

Відкриваючи зустріч, координаторка проєкту Лариса Магдюк зазначила: «Завдання тьюторінгу – повернути підліткам інтерес до навчання і просто до живого спілкування. І ми вже маємо помітні досягення. Якщо на перші зустрічі підлітки приходять емоціно «закритими», то зараз вони не тільки відкриті для фахівців і однолітків, а й приводять на заняття своїх друзів. Діти не тільки краще вчаться, а й розкривають приховані таланти, позбавляються комплексів, покращується їхній психо-емоційний стан. Інформація про успішні результати роботи розходиться «сарафанним радіо» і до тьюторів звертаються педагоги та батьки з проханням долучити інших дітей до проєкту».

Нагадаємо, що тьюторінг – це індивідуальний супровід підлітків, мотивація їх до навчання, самостійності і самоосвіти, індивідуальна орієнтація на потребу кожної дитини.

Як розповіла тьюторка Київського обласного хабу проєкту Юлія Мазурчак, у своїй роботі команда використовує усі сучасні методи, щоб дітям було і корисно, і цікаво на заняттях. За її словами, особливими потребами вразливих категорій дітей на сьогодні є труднощі з концентрацією, втрата навичок спілкування і сильно занижена самооцінка у підлітків. Усе це долається з допомогою спеціальних вправ.

Важливою в роботі є ефективна зворотня рефлексія – діти навчились визначати, що їм не подобається і що викликає дискомфорт, та проговорювати це наприкінці заняття. Також важливим є зворотній зв`язок від батьків, щоб розуміти чи ефективно працює тьюторінг.

«Найбільше радує, що підлітки здружились, вони вже в курсі справ один одного: у кого які змагання чи конкурси, вболівають один за одного, дружать і допомагають один одному навіть за межами тьюторингових занять», - зазначила Юлія Мазурчак.

Одна з учасниць вебінару, Наджіє Бекірова – професійний педагог, заступниця директора однієї з Київських шкіл розповіла, що тьюторинга в державних школах зараз немає, хоча в приватних навчальних закладах він давно працює. «З дітьми завжди не просто працювати, але з початку повномасштабки діти почали закриватись. Особливої уваги потребують ті діти, які виїжджають з окупації», - зазначила педагогиня.

За її словами, на початку навчального року вона провела спеціальне психологічне дослідження серед дітей. Результат показав, що багато дітей «відмежовані» від соціуму і однолітків, тобто повністю закриті, а деякі підлітки навіть здатні на суіцид. Результати приголомшили і педагогів і батьків. Наджіє Бекірова, яка з власної ініціативи впроваджує тьюторінгові підходи у державній школі, працювала з цією групою дітей увесь рік – спілкувалися поза шкільними заняттями, їздили у туристичні подорожі і т.д. Як результат, повторне дослідження наприкінці навчального року показало – жодної дитини в квадраті «суіцид» не залишилось! А самі діти хваляться педагогині, що продовжують дружити поза школою.

Координаторка Запорізького хабу проєкту Катерина Кисько розповіла про практичні кейси тьюторінгу у хабі: про зворотній зв`язок від батьків, які масово цікавляться, що таке тьюторінг, та дізнаються про нього від дітей, які переписуються між собою в шкільких чатах. І батьків дуже цікавить, що ж спонукає їхніх дітей повертатися до навчання і з інтересом вчитися.
У цьому контексті Катерина Кисько згадала про те, як до хабу звернулись викладачі і батьки дитячого футбольного клубу, де діти, які бачать своє майбутнє у спорті, сильно відставали у шкільному навчанні. З того моменту як тьютори почали працювати з юними спортсменами, діти не тільки почали отримувати кращі оцінки у школі, а й виявили неабиякий інтерес до закинутого раніше навчання. Спостерігаючи такі зміни тепер інші вчителі та батьки звертаються до команди з проханням про участь їхніх дітей у тьюторингу.

Надзвичайно важливий тьюторінг для дітей-переселенців, для яких тьюторинг – чи не єдина можливість групових, живих, а не онлайн, зустрічей.

За словами Катерини Кисько, окрім програмних занять і різних вправ, тьютори дають відповіді на будь-які питання дітей. Наприклад: «Чи образиться вчителька, якщо я скажу що не зрозумів урок?», «Як розмовляти з батьками про свої проблеми?» і т.д. І головне – діти запитують чи можна проводити заняття частіше! І на сьогодні, попри канікули, заняття з тьюторингу розплановані на літо!

Команда Сумського хабу, яка працює зараз у найбільш небезпечних умовах знайшла нові приміщення для занять. Нагадаємо, простір, де проводились зустрічі проєкту, був зруйнований внаслідок масованої ракетної атаки 13 квітня 2025 року.

Внаслідок ударів по Сумам зруйновані приміщення, де працював наш проєкт

Тюторка Сумського хабу проєкту Людмила Красножон розповіла, що в регіоні дуже багато дітей-переселенців, які втратили не тільки домівки, а й батьків. «Ситуація страшна. Діти не ходять в школу п`ятий рік (заняття тільки онлайн), і коли питаєш у чому їм потрібна допомога вони кажуть: В УСЬОМУ!!!», - розповіла тьюторка. За її словами, команді вдається і підтягати учнів по шкільним предметам, і психологічно підтримувати їх, допомагати із профорієнтацію і врешті-решт давати дітям майданчик для живого спілкування, чого їм дуже не вистачає сьогодні.

За словами координаторки Миколаївського хабу проєкту Олени Константинової, на сьогодні в області майже ніхто не знає, що таке тьюторінг і команда буквально першою впроваджує таку форму роботи як з дітьми, так і з батьками та педагогами. Основна проблема – онлайн навчання і пов`язані з цим проблеми із соціалізацією дітей. Тьюторка хабу Ірина Семака розповіла про різноманітні інтерактивні вправи, що допомагають дітям відкритися, бути почутими, відновлюють інтерес до пізнавання та навчання.

«Ми говоримо дітям, що ми не вчимо, а допомагаємо там, де потрібна допомога. Ми пропонуємо дітям не просто слухати лекції, а брати активну участь у дискусіях. Нешкільна, дружня атмосфера допомагає дітям розкритися і зрозуміти самих себе! Тьюторинг виявився таким ефективним, що до нас почали звертатись батьки, шкільні психологи і діти, не охоплені проєктом, з проханням працювати з більшою кількістю дітей.

Психологиня проєкту Тетяна Пашко зазначила, що в тьюторингу дуже важливий комплексний підхід, щоб тьютори працювали не тільки з дітьми, а й з дорослими, як з педагогами, так і з батьками. Часто дорослі відмовлються від участі у заняттях, залишаючи дітей на тьюторів. Однак проблема у тому, що дорослі часто працюють у звичних, старих шаблонах, часто авторитарних, і діти, попрацювавши з тьюторами, стикаються з проблемою інших, часто травматичних підходів в освіті. Тому важливо, щоб нові підходи вивчали усі дорослі, які залучені в освітній процес, в тому числі і батьки.

Нагадаємо, що проєкт «Допомога, відновлення, відбудова заради дітей та України, про яку вони мріють» і стартував влітку 2022 року у п’яти регіонах: Запорізькій, Сумській, Миколаївсько-Херсонській, Київській та місті Києві. А з початку літа 2024 року у цих же регіонах стартував проєкт «Допомога, відновлення, відбудова заради дітей в Україні. Частина-ІІ». За більш як три роки роботи десятки тисяч сімей з дітьми, людей з інвалідністю та похилого віку, ВПО, що найбільше постраждалими від війни отримали гуманітарну та соціально-психологічну допомогу, діти отримали гранти на реалізацію своїх ініціатив у громадах, жінки пройшли навчання у грантовій школі та отримали гранти на розвиток малого бізнесу. Серед багатьох позитивних результатів проєкту став посібник із правилами гуманітарної роботи для ГО, який команда проєкту створила, спираючись на власний досвід роботи.

Проєкт вповаджується у співпраці та за підтримки ERIKS Development Partner та Radio Aid (Швеція).

 


Джерело: Жіночий консорціум України 23 травня 2025


Тегиправа дитини,   тьюторінг

НАШІ ПРОЕКТИ

Гуманітарна допомога в Сумській області родинам внутрішньо переміщених осіб

Сумщина – один із тих українських регіонів, що дуже потерпає від агресії РФ, чия армія обстрілює прикордоння регіону практично щодня. Як наслідок обстрілів – відсутність електрики, тобто світла і тепла, що особливо взимку є неабиякою проблемою, особливо для родин із дітьми. Саме тому Сумщина під пильною увагою нашої команди, бо попри все регіон ще й приймає внутрішніх переселенців.
 

Голоси дітей – проти насильства щодо дитини

Слова дітей з усього світу про попередження насильства щодо дитини відобразились на сторінках книги " Голоси дітей - проти насильства щодо дитини".
 

Альтернативна доповідь про впровадження Конвенції ООН про права дитини, підготовлена дітьми

 

Альтернативний звіт про дотримання Україною положень Конвенції ООН про права дитини за період з 2011 по 2018 роки (від коаліції неурядових організацій)

Альтернативний звіт про реалізацію Україною положень Конвенції ООН про права дитини є результатом спільної роботи експертів громадського сектору в сфері захисту прав дитини. Документ містить актуальну інформацію про виконання Україною положень Конвенції ООН про права дитини за період, що пройшов з моменту отримання Україною рекомендацій Комітету ООН з прав дитини стосовно розгляду останнім зведеної третьої та четвертої державної доповіді (2011 рік) по 2018 рік включно.