Жіночий консорціум України - це об’єднання, засноване жіночими громадськими організаціями, для забезпечення рівних прав і можливостей жінок і чоловіків та благополуччя дітей в Україні.

БІЛЬШЕ

Соціальні мережі та перегляд телевізора виявилися небезпечнішими за використання комп'ютера чи відеоігор

Канадські вчені з'ясували, що, у порівнянні з користуванням соціальними мережами і переглядом телевізора, відеоігри і комп'ютер не пов'язані зі збільшенням симптомів депресії. З допомогою довгострокового дослідження за участю майже чотирьох тисяч підлітків вони, таким чином, показали, що негативний вплив гаджетів на психіку залежить від характеру їх використання. Стаття опублікована в журналі JAMA Pediatrics, інформує Ukr.Media.

Багато батьків намагаються обмежити доступ дітей до гаджетів через почасти помилкову ідею про те, що технології негативно впливають на психіку в процесі розвитку. Наприклад, відеоігри зі сценами насильства заведено звинувачувати у підвищенні агресії користувачів (дослідження, навпаки, вказують на відсутність зв'язку). Масштабні дослідження з великою кількістю учасників вказують на те, що позитивна кореляція між використанням гаджетів і психічним станом підлітків досить незначна: такої ж шкоди завдає споживання картоплі та молока, а також носіння окулярів.

При цьому більшість досліджень дивляться на використання гаджетів досить поверхово, не розмежовуючи те, як саме учасники використовують технології. Змінна ця, однак, може бути важливою, а особливо — для психічного стану: наприклад, дослідники Facebook зазначають, що часте використання соціальних мереж погіршує настрій, а ось скорочення часу може позбавити від відчуття самотності і зменшити симптоми депресії.

Новий погляд на проблему

Саме тому в новому дослідженні вчені під керівництвом Патриції Конрад (Patricia Conrad) з Монреальського університету розділили незалежну змінну (гаджети) на чотири: користування соціальними мережами, перегляд телевізора, використання комп'ютера і комп'ютерні ігри. В якості залежної змінної, вплив на яку оцінювався, вчені оцінювали наявність симптомів депресії за спеціальним опитувальником. Також додатково вчені оцінювали рівень фізичної активності учасників, а саме — чи він залежить від використання гаджетів.

Усього в дослідженні взяла участь 3826 людина: на момент початку спостережень (вони тривали чотири роки) їх середній вік становив 12,7 року. Дані про використання гаджетів і наявність симптомів депресії дослідники збирали щороку.

Результати дослідження

Вчені з'ясували, що один додатковий час використання соціальних мереж збільшує тяжкість депресивних симптомів протягом наступних чотирьох років на 0,64 бала (за шкалою від 0 до 28), а перегляд телевізора — на 0,69 бала. Такого взаємозв'язку вчені не виявили для використання комп'ютера і відеоігор. Також вони з'ясували, що підвищення використання гаджетів не впливає на зміни в показниках величини фізичної активності.

Попри те, що зниження фізичної активності може бути пов'язане з депресією, у цій роботі дослідники показали, що цей показник незначний, а точніше — що він не регулюється тим, як багато часу підлітки проводять за використанням гаджетів.

Отже, підсумовують вчені, причина в дійсності може бути у характері використання гаджетів, а саме — в тому, що на психічний стан дітей впливають те, що вони бачать при перегляді телевізора та використання соціальних мереж.


Джерело: Ukr.Media 19 липня 2019


Тегиправа дитини,   соцмережі,   захист прав дитини

НАШІ ПРОЕКТИ

Голоси дітей – проти насильства щодо дитини

Слова дітей з усього світу про попередження насильства щодо дитини відобразились на сторінках книги " Голоси дітей - проти насильства щодо дитини".
 

Як допомогти дітям пережити лихо: поради для вчителів

Матеріал надає поради для вчителів про те, що вони можуть зробити, щоб заспокоїти своїх учнів і допомогти їм розібратися зі своїми думками та почуттями стосовно катастрофи та її впливу на родини і громади.
 

Як допомогти дітям пережити лихо: поради для батьків

Матеріал надає інформацію для батьків про те, як допомогти дітям різного віку, які перебувають в ситуації конфлікту.
 

Навчальний посібник для спеціалістів, які працюють з дітьми, щодо надання першої психологічної допомоги

Перша психологічна допомога (ППД) – це загальновизнана, проста й дієва методика забезпечення первинної підтримки людей у кризових ситуаціях, яку нещодавно було введено у перелік Мінімальних стандартів охорони дитинства у ході гуманітарних акцій. Перша психологічна допомога – це набір навичок та вмінь, володіння якими допоможе фахівцям у роботі з дітьми обмежити прояви стресу, що виникає як наслідок нещасних випадків, стихійних лих, конфліктів, міжособистісного насильства та інших кризових ситуацій.