Жіночий консорціум України - це об’єднання, засноване жіночими громадськими організаціями, для забезпечення рівних прав і можливостей жінок і чоловіків та благополуччя дітей в Україні.

БІЛЬШЕ

Як організувати інклюзивне навчання у школі: законодавчі аспекти та поради

Міністерство освіти і науки заявило, що діти з особливими освітніми потребами можуть навчатися у звичайних школах на інклюзивній формі. Тому питання організації інклюзії в школах стало ще актуальнішим.

Керівництво шкіл і садочків повинно вміти швидко систематизувати нормативно-правові засади організації інклюзивного навчання. Адже будь-які батьки можуть звернутися до школи із заявою про таке навчання для дитини.

Директорка Бердичівського інклюзивно-ресурсного центру Людмила Верещак розповіла про нормативно-правові документи з питань організації інклюзивного навчання у закладах освіти та надала власні рекомендації.

Як у школі організовується інклюзивне навчання

  • Клас з інклюзивним навчанням організовується на підставі заяви батьків, висновку ІРЦ та за підтримки органу.
  • Для цього створюється необхідна матеріально-технічна та навчально-методична база.
  • ПІсля цього до школи набирають відповідних педагогів.
  • Під час навчання практичний психолог має здійснювати психолого-педагогічне супроводження дітей з ООП.

Особливості інклюзивного навчання

  • В одному класі може навчатись від 1 до 3 дітей з ООП.
  • Кожна дитина має право на індивідуальний навчальний план.
  • Діти з ООП навчаються за типовими освітніми програмами.
  • Інклюзивне навчання повинно мати корекційно-розвиткову спрямованість.
  • Для таких учнів мають створити індивідуальний навчальний план.
  • Над створенням та реалізацією індивідуальної програми розвитку має працювати команда супроводу.

Директор школи має забезпечити:

  • Приведення території закладу, будівель та приміщень у відповідність з вимогами державних будівельних норм щодо інклюзивності.
  • Закупівля необхідних навчально-методичних і навчально-наочних посібників, навчально-дидактивного та ігрового обладнання.
  • Взяти на роботу відповідний штат працівників, зокрема асистента вихователя інклюзивної групи.
  • Облаштувати ресурсну кімнату для проведення психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових занять.

Хто такий асистент вчителя та що він робить

Головне завдання асистента – допомагати вчителю або вихователю навчати дітей з ООП. Він має забезпечувати особистісно орієнтоване спрямування освітнього процесу.

До того ж, асистент вчителя повинен працювати не лише з однією дитиною, яка має особливі освітні потреби, а й з усім класом або групою. Тобто асистент вчителя і вчитель – це команда.

Педагогічне навантаження асистента вчителя становить 25 годин на тиждень. На цю посаду приймаються особи, які мають педагогічну, вищу або професійну кваліфікацію.

Що повинен вміти асистент вчителя:

  • здійснювати педагогічний супровід дитини з ООС в умовах інклюзивного навчання;
  • допомагати складати та реалізовувати індивідуальну програму розвитку дитини;
  • вести спостереження та аналізувати динаміку розвитку учня;
  • налагоджувати взаємостосунки між усіма учнями;
  • займатись посередницькою діяльністю у сфері виховання та соціальної допомоги.

Що не робить асистент вчителя:

  • не веде самостійно урок, не дає самостійно завдань під час уроку чи домашніх завдань;
  • не здійснює оцінювання учнів;
  • не звільняє учнів від уроків;
  • не складає розклад відвідування уроків учнем з ООП;
  • не обирає самостійно навчальний матеріал та методики викладання без узгодження з вчителями, які працюють у класі;
  • не надає корекційно-розвиткові та психолого-педагогічні послуги;
  • не здійснює фізичний супровід здобувача освіти та не забезпечує його соціально-побутові потреби тощо.

До слова, уряд хоче скасувати проходження обов’язкової комісії для отримання дозволу на навчання дітей з особливими освітніми потребами та дітей з інвалідністю в спеціальних школах.


Джерело: 24 канал 11 червня 2021


Тегиправа дитини,   інклюзивна освіта,   освіта,   захист прав дитини

НАШІ ПРОЕКТИ

Голоси дітей – проти насильства щодо дитини

Слова дітей з усього світу про попередження насильства щодо дитини відобразились на сторінках книги " Голоси дітей - проти насильства щодо дитини".
 

Альтернативний звіт про дотримання Україною положень Конвенції ООН про права дитини за період з 2011 по 2018 роки (від коаліції неурядових організацій)

Альтернативний звіт про реалізацію Україною положень Конвенції ООН про права дитини є результатом спільної роботи експертів громадського сектору в сфері захисту прав дитини. Документ містить актуальну інформацію про виконання Україною положень Конвенції ООН про права дитини за період, що пройшов з моменту отримання Україною рекомендацій Комітету ООН з прав дитини стосовно розгляду останнім зведеної третьої та четвертої державної доповіді (2011 рік) по 2018 рік включно.
 

Альтернативна доповідь про впровадження Конвенції ООН про права дитини, підготовлена дітьми

 

Як допомогти дітям пережити лихо: поради для батьків

Матеріал надає інформацію для батьків про те, як допомогти дітям різного віку, які перебувають в ситуації конфлікту.