Жіночий консорціум України - це об’єднання, засноване жіночими громадськими організаціями, для забезпечення рівних прав і можливостей жінок і чоловіків та благополуччя дітей в Україні.

БІЛЬШЕ

Чи варто втручатися в дитячі сварки і як правильно поводитися: поради психолога

Конфліктологія – це ціла наука, яку бажає осягнути кожен, хто зацікавлений правильно поводитися в конфлікті, керувати ним і адекватно з нього виходити. Ми живемо серед людей, і конфліктів не уникнути. Це частина нашого життя, з якою ми вчимося існувати, а в дорослому житті й зовсім не звертаємо на них уваги, якщо в дитинстві навчилися азам міжособових стосунків. Про це розповіла Юлія Чемер, психолог і керівник Центру розвитку дитини “Наші мрії – щасливе дитинство”, передає 1News.

“Всі ми родом з дитинства”. Основа поведінкових реакцій на соціальні подразники формується саме в дошкільному віці, а закріплюється вже на шкільній лаві, каже психолог.

“Світ змінюється, і ми разом з ним. Батьки частіше і більше проводять час зі своїми малюками. Більше орієнтації на особистість, більше спілкування, більше дружби. Кожен батько прагне стати другом. Це добре, але потрібно пам’ятати, що батько – це наставник насамперед. І від того, чи правильно він вибудовує стосунки з дитиною від народження, залежатиме подальший розвиток соціальних відносин юної особистості”, – пояснює Юлія.

Три найпоширеніші проблеми в дитячих сварках

1-ша проблема. “У пісочниці не поділили іграшки”. Чи варто втручатися батькам?

Дивимося по дитині. Якщо вже сльози і хаос, то батьки мають право втрутитися, щоб розставити межі кожного з дітей. Іграшки роздати власникам, заспокоїти і проговорити варіанти гри або обміну. Це стосується дошкільнят, зазначила експерт.

2-га проблема. “У мене кидає каміння хлопчик на гірці”. Не поспішайте карати того, хто кидає каміння. Чому?

Не всі пояснення дітей є фактом. Потрібно з’ясувати ситуацію. Поговоріть зі своєю дитиною: чому хлопчик кидає каміння? що цьому передувало?

Запитайте у того, хто кидав каміння, те саме. Якщо дитина звернувся до вас по допомогу, вам слід розв’язати ситуацію чесно, без приводу для подальших маніпуляцій з боку дитини.

“Ні, діти – найкращі за своєю природою, але поки вони вчаться спілкуванню, всі засоби придатні. Їх потрібно спробувати. І винуватцем може бути і ваш малюк. І це потрібно приймати і говорити про це. Пропонуйте алгоритми дій, допоможіть попросити вибачення, якщо ситуація так обернулася”, – радить Юлія.

3-тя проблема. “Дитина потрапляє під вплив і поводиться погано на майданчику”. Як бути?

Тут часто батьки застосовують метод “мозкового штурму”. Ось ви бачите, що ситуація на майданчику вийшла з-під контролю і дітей не зупинити. Наприклад: б’ються палицями, як на мечах. Начебто гра обопільна, але можна ж зробити боляче. В такому разі батькам слід втрутитися і припинити гру, відвести дитину в бік і запитати:

Прекрасно, що ви подружилися, але як ти думаєш, які можуть бути наслідки такої гри?
Може, потрібно проговорити правила такої гри з твоїм другом? І якщо хтось із вас їх порушує, то таку гру варто припинити?
Психолог зазначає, що це лише приклад розмови для розставлення меж.

Що потрібно пам’ятати батькам

Не втручатися, якщо дитина намагається сам вирішити конфлікт.
Взяти участь у суперечці, якщо це загрожує здоров’ю дитини або її оточенню.
Всі складні ситуації проговорювати з дитиною, коли вона в спокійному стані й готова вислухати. Під час плачу говорити марно.
Вирішувати конфлікт потрібно через запитання дитині. Людина вчиться спілкуванню, і добре, якщо вона зробить висновки саме у такий спосіб, через відповіді на запитання.
І найголовніше: все починається із сім’ї. Якщо в сім’ї заведено вирішувати конфлікти, пояснюючи свої почуття, промовляючи різні результати ситуації, то це вже 50% успіху в спілкуванні на дитячому майданчику.

“Якщо малюк розуміє свої почуття, знає свої межі й відчуває потужну підтримку батьків, до яких можна звернутися по пораду завжди, то ви – золотий батько”, – підсумувала Юлія Чемер.

 


Джерело: 1NEWS 30 липня 2020


Тегиправа дитини,   психологія,   конфлікти,   захист прав дитини

НАШІ ПРОЕКТИ

Як допомогти дітям пережити лихо: поради для батьків

Матеріал надає інформацію для батьків про те, як допомогти дітям різного віку, які перебувають в ситуації конфлікту.
 

Навчальний посібник для спеціалістів, які працюють з дітьми, щодо надання першої психологічної допомоги

Перша психологічна допомога (ППД) – це загальновизнана, проста й дієва методика забезпечення первинної підтримки людей у кризових ситуаціях, яку нещодавно було введено у перелік Мінімальних стандартів охорони дитинства у ході гуманітарних акцій. Перша психологічна допомога – це набір навичок та вмінь, володіння якими допоможе фахівцям у роботі з дітьми обмежити прояви стресу, що виникає як наслідок нещасних випадків, стихійних лих, конфліктів, міжособистісного насильства та інших кризових ситуацій.
 

Як допомогти дітям пережити лихо: поради для вчителів

Матеріал надає поради для вчителів про те, що вони можуть зробити, щоб заспокоїти своїх учнів і допомогти їм розібратися зі своїми думками та почуттями стосовно катастрофи та її впливу на родини і громади.
 

Голоси дітей – проти насильства щодо дитини

Слова дітей з усього світу про попередження насильства щодо дитини відобразились на сторінках книги " Голоси дітей - проти насильства щодо дитини".