Зовсім не ледарі: вчені пояснили, чому підліткам складно вчитися
Підлітковий вік надзвичайно складний період в житті дітей та їх батьків. Проблема полягає в тому, що підлітки відчувають себе дорослими, але оточуючі ще не готові цього прийняти.
СКЛАДНОСТІ. У підлітковому віці у більшості дітей виникає ряд проблем, в тому числі і з навчанням. У цей час може помітно впасти рівень успішності в школі. Батьки вважають, що їхня дитина лінується і усвідомлено перестає приділяти достатньо часу навчанню. Але вчені доводять зворотне.
ЕКСПЕРИМЕНТ. Нейробіологи з Гарварда провели дослідження з добровольцями у віці від 13 до 20 років. Підлітків поміщали в сканер для функціональної магнітно-резонансної томографії. Перебуваючи там, діти повинні були виконувати кілька ігрових вправ. За правильну відповідь вони отримували 20 центів, за неправильну – 10 центів. На другому етапі експерименту ставки підвищувалися. За правильну відповідь дітям нараховувався 1 долар, а за неправильну – віднімалося 50 центів.
РЕЗУЛЬТАТИ експерименту показали, що мозок дітей в підлітковому віці з великими труднощами відрізняє другорядні завдання від важливих. Їм важко довгий час зосереджуватися на чомусь, а так само орієнтуватися на досягнення мети. Це пов’язано з роботою мозку і формуванням corticostriatal network (мережі, що об’єднує нейрони), яка остаточно формується лише до 25 років.
В ПРОЦЕСІ гри підлітки, які брали участь в експерименті, поводилися по-різному. Чим старше був підліток, тим вище була його концентрація, особливо – при підвищенні ставок. Експеримент також показав, що дітям в період раннього підліткового віку досить складно готуватися до іспитів, оскільки їм важко змусити себе працювати на досягнення мети. Крім того, їм складно довгий час концентруватися на підготовці до складних іспитів.
ПРО ЩО ГОВОРИТЬ ДОСЛІДЖЕННЯ. Викладач паризької Вищої школи Стефано Палмінтері, коментуючи результати експерименту, заявив, що оцінювання результатів навчання підлітків за допомогою одного випускного іспиту – не найкращий варіант. За його словами, набагато ефективніше було б оцінювати успіхи школярів за допомогою невеликих тестів, які проводилися б на протязі року.
РЕКОМЕНДАЦІЇ. Як довели експерти, крім фізичних, емоційних та інших змін, більшість підлітків на фізичному рівні не здатні концентруватися на успіхах і багато працювати для досягнення мети. Психологи радять батькам не тиснути на дітей в разі їх небажання приділяти достатньо часу навчанню, а знаходити інші підходи і ставитися до дітей з терпінням і розумінням.
Джерело: uk.etcetera.media 11 грудня 2017
Додати коментар Коментарi (0)