Жіночий консорціум України - це об’єднання, засноване жіночими громадськими організаціями, для забезпечення рівних прав і можливостей жінок і чоловіків та благополуччя дітей в Україні.

БІЛЬШЕ

Якщо дитина не слухається батьків

Визначте, до якого типу належить ваша дитина, і тоді зрозумієте, які методи виховання їй підходять

«Чому син не слухається, ламає іграшки, рве книжки?» - часто журяться батьки дошкільнят і молодших школярів. Іноді їм здається, що дитина спеціально все робить не так. «Ременя просить!» - зазвичай пояснюють сусіди-знайомі.

Та річ у тім, що дитині, яка ще не переступила поріг середньої школи, часом буває важко впоратися з самій з собою. А ще непослух - це спосіб сказати татові і мамі: «Мені погано!» Якщо це ігнорувати, психологічний дискомфорт може перейти в цілком фізичну хвороба.

Коли дитина постійно відчуває батьківське терпіння та міцність, потрібно не посилювати виховні (і тим більше каральні) заходи, а зрозуміти, в чому річ. Можливо, їй не вистачає уваги, поваги і віри в свої сили. Визначте, до якого типу належить ваш малюк, і ви зрозумієте, як йому допомогти.

Революціонер

У них на все є своя думка. Певною мірою це добре. Психологи вважають, що дитині навіть необхідний період негативізму (у 2,5-3 роки), щоб навчитися відстоювати свою позицію. Але якщо маленький революціонер хоче все зробити наперекір дорослому, потрібно подумати, а чи правильні методи ви використовуєте у вихованні? Часто таким чином проявляється ефект стислої пружини. Дитина довго терпіла постійні вказівки і зауваження, і ось напруження досягло крайньої точки - вона пішла у рознос. Продовжуючи без кінця вчити і робити настанови, батьки можуть втратити довірливі взаємини з дитиною і підірвати її прагнення до самостійності.

Надмірна строгість може скерувати напругу, що нагромадилася, дитини на руйнівні дії. Малюк рве книги, ламає іграшки, кидає щось у дітей або дорослих, мучить кішку. Так він вихлюпує свої негативні емоції на безпечний об'єкт або намагається звернути на себе увагу дорослих. Нехай сварять, але помітять.

Що робити. Порахуйте, скільки зауважень за день ви робите дитині. Чи не забагато їх? Напевно без якихось можна обійтися. Давайте дитині право вибору. Не вирішуйте все наказовим тоном. Спробуйте домовитися. Наприклад, ввечері син повинен поскладати свої іграшки, але не робить цього. Мама злиться і починає вичитувати. Але, можливо, йому ще важко організувати себе або не хочеться займатися цією нудною справою наодинці. Запропонуйте зробити це разом, влаштуйте змагання: хто поскладає швидше.

У що пограти. Вибирайте ігри, де потрібно діяти спільно.

«Малюнок без слів». Для двох гравців потрібен один великий аркуш паперу і один фломастер (кольоровий олівець). Гравці тримають удвох один фломастер і малюють одночасно, не кажучи ні слова. Заздалегідь можна домовлятися про те, що буде намальовано. Можна дивитися один на одного, щоб зрозуміти, що ж хоче намалювати партнер. Малюємо, поки грає музика (3 - 4 хвилини).

"Випусти пару". У цій вправі дитина може вільно висловити свій гнів або позбутися напруги. "Ударити щосили скільки хочеш разів по якомусь голосно озвученому предмету (металева каструля, барабан і т. Д.)". Варіант: можна спорудити з картонних коробок вежу, яку потрібно зруйнувати.

Неуважний

Такі хлопці часто лінуються, не дотримують обіцянок, забувають про доручену справу. Неуважність нерідко пов'язана з тим, що малюк ще не завжди може керувати своєю поведінкою. Він ще тільки вчиться маневрувати між «хочеться» і «не можна». Наприклад, дитина чудово розуміє, що потрібно швидше зібратися, але раптом побачив машинку і про все забув, що потрібно надіти шкарпетки. Не варто його карати за такі порушення. У крайньому разі покарання має випливати з проступку. Довго збирався? Значить, гуляємо біля будинку, тому що часу на довгу прогулянку не залишилося. Але дієвіше похвалити дитину, коли ми бачимо, що вона чинить правильно.

Що робити. Розвивати самоконтроль і самоорганізацію.

У що грати. «Веселе прибирання». Візьміть білизну, яку потрібно покласти до шафи, і запропонуйте малюкові сортувати її, наприклад, за кольором або за належністю члену сім'ї. Якщо складаєте шкарпетки, покажіть, як з'єднати їх попарно. Потім поставте кілька коробок і кидайте татові шкарпетки в одну, а Василька – в іншу. В кінці роботи не забудьте подякувати маленькому помічникові.

«Робот та інженер». Два гравці розподіляють ролі: робот та інженер. Інженер дає команди ( «Вперед! Стоп! Назад!»), а робот їх виконує.

Вічний двигун

Доброзичливий і життєрадісний, він завжди в русі. Але швидкість дій не дає метеору часу, щоб подумати про наслідки. Тільки що він захоплено вирізав, але раптом побачив, як граються з машинкою хлопчаки, і покинувши своє заняття, вже біжить до нових вражень. Він обов'язково втрутиться в гру дітей без їхнього дозволу. Це найгаласливіша дитина в групі. Цим часто незадоволені вихователі та батьки інших дітей. Та й самі тато і мама часом не знають, як приборкати цей невичерпний фонтан енергії. «Він навіть на стільці не може спокійно всидіти!», - нарікають вони.

Що робити. Розвивати витримку і терпіння. З цим чудово справляються ігри, де немає миттєвого результату: головоломки, посадка насіння і спостереження, як виростає рослина, збір предметів з конструктора.

У що пограти. Гра «Так і ні не казати» добре розвиває увагу. Перш ніж відповісти на поставлене запитання, потрібно подумати, що дуже добре для імпульсивних дітей. Ведучий вимовляє віршик: «Так і ні не казати, чорне з білим не носити!» І починає ставити запитання. У відповідь не можна вимовляти: так, ні, чорний, білий.

Гра «Заклякли, як бурульки» вчить гальмувати свої імпульси. Вмикаємо музику. Поки вона лунає, дитина може рухатися кімнатою або танцювати. Як тільки музика стихає, потрібно завмерти на місці. Пауза повинна тривати приблизно 5-20 секунд.

Тихоня

Вихователі і вчителі таких дітей люблять. Вони тихі, поступливі, неконфліктні - ніяких проблем. Але батькам соромливих хлопців треба задуматися. Як водиться, при такому стилі поведінки дитина не вчиться приймати рішення і діяти самостійно. Він слідує за лідером.

Якщо не вжити заходів, несамостійна поведінка увійде у звичку і залишиться на все життя. Психологи, спостерігаючи за такими дітьми з дитячого садка, з'ясували, що вони в школі продовжують наслідувати інших, не прагнуть у щось вникнути і зрозуміти, щоб скласти свою думку. Часто такий стиль спілкування вибирають діти, яких мало хвалять суворі батьки.

Що робити. Зазвичай боязку дитину намагаються підбадьорити: «Ну що ти боїшся виступити? (Розповісти віршик і т. ін.). Дивись, як Петя це добре робить!» Таке невиграшне порівняння вбиває на корені можливість подолати свою нерішучість. Підійдіть до цього творчо. Придумайте ситуацію, де дитина зможе повірити у власні сили. Можливо, малюк чудово малює. Тоді повісьте його роботу там, де її зможуть оцінити інші.

У що пограти. «Театр одного актора». Сховавшись за роллю, дитина стає сміливішою, вона тренується висловлювати свою думку, діяти в незвичній манері поведінки. Але в колективній постановці йому буде некомфортно, тому нехай спробує показати якісь образи самостійно. Наприклад, попросіть показати принцесу (сумну, веселу, примхливу і т. д.). Можна придумати невелику історію про те, як принц (зайчик, ведмедик) спочатку боявся, а потім став сміливим. Головне правило в такій грі – дорослий не повинен робити зауважень і казати, як краще.

Гра «Король» дозволяє дитині на деякий час опинитися в центрі уваги, вона отримує можливість висловити всі свої бажання. Дитина на деякий час стає королем, а інші діти або дорослі - його слугами, які повинні робити все, що наказує монарх. Однак король не може віддавати таких наказів, які можуть образити вас чи інших людей.

 


Джерело: Погляд 19 серпня 2019


Тегиправа дитини,   психологія,   виховання,   захист прав дитини

НАШІ ПРОЕКТИ

Внутрішня політика Жіночого консорціуму України з захисту дітей

Жіночий консорціум України прагне забезпечити захист усіх дітей, з якими ми працюємо. Ми прагнемо просувати права дитини, включаючи участь дитини в питаннях, які стосуються її інтересів. Саме тому Жіночий консорціум України розробив внутрішню політику захисту дитини, аби впевнитись, що всі працівники та волонтери, які контактують з дітьми, не порушували їх прав.
 

Альтернативна доповідь по виконанню України конвенції щодо дискримінації жінок

 

Дослідження з питань гендерних аспектів насильства у школах України

Метою Дослідження з питань гендерних аспектів насильства у школах було з’ясування рівня розуміння, сприйняття дітьми та вчителями і вчительками гендерних проблем та, зокрема, ставлення до проблеми гендерного насильства у загальноосвітніх навчальних закладах.
 

Права дівчини (витримки з Національного паралельного звіту з виконання Пекінської декларації та Платформи дій. 2019)

Звіт про дотримання прав дівчини.