Жіночий консорціум України - це об’єднання, засноване жіночими громадськими організаціями, для забезпечення рівних прав і можливостей жінок і чоловіків та благополуччя дітей в Україні.

БІЛЬШЕ

ДСА України вперше здійснила аналіз гендерного складу суддів та працівників місцевих і апеляційних судів України. 77% - жінки

Зважаючи на актуальність питання забезпечення гендерної рівності у системі правосуддя, Державна судова адміністрація України запроваджує нові підходи в своїй роботі. Адже реалізація судової реформи, окрім іншого, потребує і систематичного врахування гендерної концепції.

З питань забезпечення гендерної рівності в судовій системі та покращення доступу жінок до правосуддя Державна судова адміністрація України співпрацює із структурою «ООН Жінки» та Українсько-канадським проектом Підтримки судової реформи в Україні.

Відповідно до заключних зауважень восьмої періодичної доповіді України в Комітеті ООН з ліквідації дискримінації щодо жінок з питань виконання Україною Конвенції ООН про ліквідацію всіх форм дискримінації щодо жінок, Україну закликано розробити систему гендерних показників для покращення збору даних, які необхідні для адекватної оцінки впливу і ефективності політик та програм, спрямованих на забезпечення гендерної рівності та розширення здійснення жінками своїх прав.

Крім того, Радою суддів України ухвалено рішення від 16 вересня 2016 року №65, яким рекомендовано Державній судовій адміністрації України сприяти збору, аналізу та поширенню судової статистики, розподіленої за статтю, зокрема кількості чоловіків та жінок серед суддів, голів і заступників голів судів, керівників, заступників керівників та працівників апаратів місцевих, апеляційних судів.

Державна судова адміністрація України розпочала діяльність в цьому напрямку із здійснення аналізу гендерного складу суддів та працівників місцевих і апеляційних судів України, адже суспільство повинно знати про участь жінок та чоловіків у процесі прийняття рішень у судовій владі.

Всього з 30 740 суддів та працівників апаратів, які станом на 1 березня 2018 року працюють в місцевих і апеляційних судів України, 77% (23 788 осіб) жінок та 33% (6 952) чоловіків.

За окремими категоріями посад гендерний склад місцевих і апеляційних судів України такий:

з 5 482 суддів 50,1% (2 745) жінок та 49,9% (2 737) чоловіків;
з 6 114 працівників патронатної служби (помічник голови суду, помічник заступник голови суду, помічник судді) 67% (4 113) жінок та 33% (2 001) чоловіків;
з 15 584 державних службовців (керівник апарату, заступник керівника апарату, начальник відділу, заступник начальника відділу, головний спеціаліст, провідний спеціаліст, секретар судового засідання, секретар суду, старший судовий розпорядник, судовий розпорядник) 91% (14 243) жінок та 9% (1 341) чоловіків;
з 1 741 працівників апарату, які виконують функції з обслуговування (оператор комп’ютерного набору, діловод, завідувач архіву, архіваріус, друкарка, ) 83% (1 439) жінок та 17% (302) чоловіків;
з 1 819 робітників (прибиральник службового приміщення, кур’єр, робітник з комплексного обслуговування приміщення, водій) 69% (1 248) жінок та 31% (571) чоловіків.

Цікавою є інформація щодо зайнятих адміністративних посад. Так, станом на 1 березня 2018 року у місцевих і апеляційних судах України:

із 591 суддів, які обіймають посаду голови суду 36% (210 осіб) – жінки, 64% (381 ) – чоловіки;
із 210 суддів, які обіймають посаду заступника голови суду 35% (74 осіб) – жінки, 65% (136 ) – чоловіки;
із 646 керівників апаратів 77% (496 осіб) – жінки, 33% (150) – чоловіки;

із 673 заступників керівника апарату 83% (559 осіб) – жінки, 17% (114) – чоловіки.


Джерело: Державна судова адміністрація України 16 квiтня 2018


Тегигендерна рівність,   права жінок,   статистика,   суди,   гендерний аналіз

НАШІ ПРОЕКТИ

Ґендерний моніторинг парламентських виборів 2012 року

Аналітичний звіт «Ґендерний моніторинг парламентських виборів 2012 року» розкриває ґендерну складову виборів до Верховної Ради України 2012 року, а саме ґендерний компонент передвиборчих програм партій та їх списків, медіа-компонент виборчої кампанії 2012 року, ґендерний моніторинг кандидаток-мажоритарниць, ґендерний моніторинг зустрічей кандидатів із виборцями. Збірник містить висновки та рекомендації щодо посилення ролі й участі жінок у політичному житті.
 

Методичні рекомендації "Організація роботи з розв`язання проблеми насильства в загальноосвітньому навчальному закладі"

У методичних рекомендаціях описано підхід до подолання насильства через відповідне управління діяльністю загальноосвітнього навчального закладу, спрямоване на попередження насильства. Підхід було опрацьовано у чотирьох пілотних загальноосвітніх навчальних закладах України, співпраця з якими є продовженням багаторічної роботи Жіночого консорціуму України у напрямку попередження насильства над дітьми. Рекомендації стануть в нагоді директорам та директоркам,вчителям та вчителькам, соціальним педагогам та едагогиням, психологам та психологиням, та іншим спеціалістам та спеціалісткам, які працюють з загальноосвітніми навчальними закладами щодо попередження насильства щодо дітей.
 

В допомогу українським матерям, які знаходяться на окупованій території. Порівняльний аналіз українського та російського законодавства

Українки, які мають дітей та перебувають в окупованому Криму, зіштовхнулися з низкою складнощів, серед яких невизначеність в сфері соціального захисту. Фактично тепер їх життя регулюється нормами діючого законодавства Російської Федерації, яке досить суттєво відрізняється від українського. Експерти Української Гельсінської спілки підготували порівняльну таблицю норм українського та російського законодавства, в якій можна знайти відповіді на найбільш актуальні запитання, які стосуються видів допомоги матерям. Зокрема щодо наданні відпустки по догляду за дитиною, розміру матеріальної допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами, допомоги при народженні дитини тощо.
 

Загальні висновки і рекомендації моніторингу дотримання прав дитини в приймальниках-розподільника (2013)

Загальні висновки та рекомендації за підсумками моніторингу дотримання прав дитини в приймальниках-розподільниках для дітей органів внутрішніх справ (2012-2013). Моніторинг був здійснений Коаліцією громадських організацій "Права дитини в Україні" за ініціативи Міністерства внутрішніх справ та підтримки Міжнародного фонду "Відродження" та Міжнародної організації Save the Children