Жіночий консорціум України - це об’єднання, засноване жіночими громадськими організаціями, для забезпечення рівних прав і можливостей жінок і чоловіків та благополуччя дітей в Україні.

БІЛЬШЕ

Понад 90% українських шкіл проігнорували закон про інклюзивну освіту

Новий закон про інклюзивну освіту вже в дії, але на практиці школярі із особливими потребами не всюди можуть ним скористатися. Теоретично тепер жодна школа тепер не має права відмовити такій дитині у прийомі її на навчання, однак до впровадження норм закону є багато запитань.

Новий закон про інклюзивну освіту змогли реалізувати лише у 9% шкіл не всюди можуть ним скористатися. Теоретично тепер жодна школа не має права відмовити такій дитині у прийомі її на навчання, однак до впровадження норм закону є багато запитань, ідеться в сюжеті ТСН.

Настя – особлива дитина, настільки мила і позитивна, що коли спілкуєшся з нею, мимоволі усміхаєшся. Вона ходила в інклюзивний дитсадок, мріяла про школу, але довелося йти все ж в інтернат. Мама написала заяви у три школи, але попри новий закон, всі вони відмовили – причини кожен з директорів вигадував свої. "Все дуже добре придумали, але самі кадри вони не встигли перекваліфікувати. Закон пішов трішечки вперед, не готові самі школи", - вважає вона.

Так само про школу мріяли і Єлизар з мамою – і ось він серед звичайних учнів. Вчителька зізнається, що попри свій 30-річний досвід, починати цей навчальний рік було лячно. "Він повинен навчитися жити в нашому середовищі. Я повинна його навчити писати, рахувати і все інше. Звичайно, більше уваги. Це звичайно, більше тепла і ніжності – добре, що я це можу дати, і щоб йому було цікаво, на жаль, він зранку ще плаче", - зізнається Ірина Кочерівець.

Кілька днів і хлопець адаптувався, в нього вже є улюблений предмет – малювання. Єдина відмінність від інших учнів – поруч із Єлизаром завжди асистент вчителя, це одна з умов інклюзивного класу. Людина, яка підказує, підтримує, допомагає. "Я бачу, як помічник вчителя, вчитель підійшли до нього, і ви знаєте, я спокійна. Мою дитину розуміють, підтримують, супроводжують, він із задоволенням біжить до школи, хоче спілкуватись із дітьми", - каже Тетяна Корент.

За новим законом, інклюзивний клас має бути у кожній школі, в якій хоче вчитися така дитина. Для влаштування в школу батькам необхідно отримати висновок спеціальної комісії – дитину мають оглянути психолог, лікар та педагог. Вони визначають, чи може вона навчатись за шкільною программою. Але, незважаючи на закон, до такої освіти, за даними міністерства, долучились лише 9% шкіл України. В Києві, де інклюзивне навчання не нове явище, цього року до школи пішли 535 особливих дітей.

Одна з таких шкіл розташована в Пісочині Харківської області – там усюди пандуси, немає порогів, ліфти та обладнані туалети. Її будували з нуля, і тут уже є дві особливі учениці на візочках. Навчалася додатково і їхня перша вчителька. "Дітки до нас звернулись ще у серпні, не було ніяких проблем, їх всі сприймають, як звичайних дітей, а вони і є звичайні діти", - каже педагог. Цього хочуть і самі діти – відчути, що вони цілком нормальні, і можуть жити нарівні з усіма.

 


Джерело: ТСН 13 вересня 2017


Тегиправа дитини,   інклюзивна освіта,   захист прав дитини

Додати коментар   Коментарi (0)

НАШІ ПРОЕКТИ

Дослідження передумов запровадження нової практики допиту опитування дитини, яка постраждала від сексуального насильства

За даними різних джерел, сексуальне насильство щодо дітей в Україні набуло тривожних масштабів. Результати опитувань дітей свідчать, що кожна п’ята дитина в Україні зазнавала різних форм сексуального насильства. У понад 80% таких випадків злочинці були знайомими для дітей людьми, у 90% випадків про насильство відносно дітей у відповідні органи ніхто не повідомляв.
 

Голоси дітей – проти насильства щодо дитини

Слова дітей з усього світу про попередження насильства щодо дитини відобразились на сторінках книги " Голоси дітей - проти насильства щодо дитини".
 

Навчально-методичний посібник «Організація роботи з розв’язання проблеми насильства в школі»

Навчально-методичний посібник створений для поширення інформації про можливості системної тренінгової роботи з дітьми, батьками та педагогами задля подолання насильства над дітьми в школі. Посібник стане в нагоді вчителям, соціальним педагогам, психологам та іншим спеціалістам, які працюють безпосередньо з дітьми. Система тренінгів, що представлена у посібнику, випробувана в 20 пілотних школах при роботі з педагогічними колективами.
 

Методичні рекомендації "Організація роботи з розв`язання проблеми насильства в загальноосвітньому навчальному закладі"

У методичних рекомендаціях описано підхід до подолання насильства через відповідне управління діяльністю загальноосвітнього навчального закладу, спрямоване на попередження насильства. Підхід було опрацьовано у чотирьох пілотних загальноосвітніх навчальних закладах України, співпраця з якими є продовженням багаторічної роботи Жіночого консорціуму України у напрямку попередження насильства над дітьми. Рекомендації стануть в нагоді директорам та директоркам,вчителям та вчителькам, соціальним педагогам та едагогиням, психологам та психологиням, та іншим спеціалістам та спеціалісткам, які працюють з загальноосвітніми навчальними закладами щодо попередження насильства щодо дітей.