Жіночий консорціум України - це об’єднання, засноване жіночими громадськими організаціями, для забезпечення рівних прав і можливостей жінок і чоловіків та благополуччя дітей в Україні.

БІЛЬШЕ

Понад 90% українських шкіл проігнорували закон про інклюзивну освіту

Новий закон про інклюзивну освіту вже в дії, але на практиці школярі із особливими потребами не всюди можуть ним скористатися. Теоретично тепер жодна школа тепер не має права відмовити такій дитині у прийомі її на навчання, однак до впровадження норм закону є багато запитань.

Новий закон про інклюзивну освіту змогли реалізувати лише у 9% шкіл не всюди можуть ним скористатися. Теоретично тепер жодна школа не має права відмовити такій дитині у прийомі її на навчання, однак до впровадження норм закону є багато запитань, ідеться в сюжеті ТСН.

Настя – особлива дитина, настільки мила і позитивна, що коли спілкуєшся з нею, мимоволі усміхаєшся. Вона ходила в інклюзивний дитсадок, мріяла про школу, але довелося йти все ж в інтернат. Мама написала заяви у три школи, але попри новий закон, всі вони відмовили – причини кожен з директорів вигадував свої. "Все дуже добре придумали, але самі кадри вони не встигли перекваліфікувати. Закон пішов трішечки вперед, не готові самі школи", - вважає вона.

Так само про школу мріяли і Єлизар з мамою – і ось він серед звичайних учнів. Вчителька зізнається, що попри свій 30-річний досвід, починати цей навчальний рік було лячно. "Він повинен навчитися жити в нашому середовищі. Я повинна його навчити писати, рахувати і все інше. Звичайно, більше уваги. Це звичайно, більше тепла і ніжності – добре, що я це можу дати, і щоб йому було цікаво, на жаль, він зранку ще плаче", - зізнається Ірина Кочерівець.

Кілька днів і хлопець адаптувався, в нього вже є улюблений предмет – малювання. Єдина відмінність від інших учнів – поруч із Єлизаром завжди асистент вчителя, це одна з умов інклюзивного класу. Людина, яка підказує, підтримує, допомагає. "Я бачу, як помічник вчителя, вчитель підійшли до нього, і ви знаєте, я спокійна. Мою дитину розуміють, підтримують, супроводжують, він із задоволенням біжить до школи, хоче спілкуватись із дітьми", - каже Тетяна Корент.

За новим законом, інклюзивний клас має бути у кожній школі, в якій хоче вчитися така дитина. Для влаштування в школу батькам необхідно отримати висновок спеціальної комісії – дитину мають оглянути психолог, лікар та педагог. Вони визначають, чи може вона навчатись за шкільною программою. Але, незважаючи на закон, до такої освіти, за даними міністерства, долучились лише 9% шкіл України. В Києві, де інклюзивне навчання не нове явище, цього року до школи пішли 535 особливих дітей.

Одна з таких шкіл розташована в Пісочині Харківської області – там усюди пандуси, немає порогів, ліфти та обладнані туалети. Її будували з нуля, і тут уже є дві особливі учениці на візочках. Навчалася додатково і їхня перша вчителька. "Дітки до нас звернулись ще у серпні, не було ніяких проблем, їх всі сприймають, як звичайних дітей, а вони і є звичайні діти", - каже педагог. Цього хочуть і самі діти – відчути, що вони цілком нормальні, і можуть жити нарівні з усіма.

 


Джерело: ТСН 13 вересня 2017


Тегиправа дитини,   інклюзивна освіта,   захист прав дитини

Додати коментар   Коментарi (0)

НАШІ ПРОЕКТИ

В допомогу українським матерям, які знаходяться на окупованій території. Порівняльний аналіз українського та російського законодавства

Українки, які мають дітей та перебувають в окупованому Криму, зіштовхнулися з низкою складнощів, серед яких невизначеність в сфері соціального захисту. Фактично тепер їх життя регулюється нормами діючого законодавства Російської Федерації, яке досить суттєво відрізняється від українського. Експерти Української Гельсінської спілки підготували порівняльну таблицю норм українського та російського законодавства, в якій можна знайти відповіді на найбільш актуальні запитання, які стосуються видів допомоги матерям. Зокрема щодо наданні відпустки по догляду за дитиною, розміру матеріальної допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами, допомоги при народженні дитини тощо.
 

Навчально-методичний посібник «Організація роботи з розв’язання проблеми насильства в школі»

Навчально-методичний посібник створений для поширення інформації про можливості системної тренінгової роботи з дітьми, батьками та педагогами задля подолання насильства над дітьми в школі. Посібник стане в нагоді вчителям, соціальним педагогам, психологам та іншим спеціалістам, які працюють безпосередньо з дітьми. Система тренінгів, що представлена у посібнику, випробувана в 20 пілотних школах при роботі з педагогічними колективами.
 

Загальні висновки і рекомендації моніторингу дотримання прав дитини в приймальниках-розподільника (2013)

Загальні висновки та рекомендації за підсумками моніторингу дотримання прав дитини в приймальниках-розподільниках для дітей органів внутрішніх справ (2012-2013). Моніторинг був здійснений Коаліцією громадських організацій "Права дитини в Україні" за ініціативи Міністерства внутрішніх справ та підтримки Міжнародного фонду "Відродження" та Міжнародної організації Save the Children
 

Ґендерний моніторинг парламентських виборів 2012 року

Аналітичний звіт «Ґендерний моніторинг парламентських виборів 2012 року» розкриває ґендерну складову виборів до Верховної Ради України 2012 року, а саме ґендерний компонент передвиборчих програм партій та їх списків, медіа-компонент виборчої кампанії 2012 року, ґендерний моніторинг кандидаток-мажоритарниць, ґендерний моніторинг зустрічей кандидатів із виборцями. Збірник містить висновки та рекомендації щодо посилення ролі й участі жінок у політичному житті.