Жіночий консорціум України - це об’єднання, засноване жіночими громадськими організаціями, для забезпечення рівних прав і можливостей жінок і чоловіків та благополуччя дітей в Україні.

БІЛЬШЕ

Не «батьки», а «рідні»…

Шкільні підручники планують очистити від «дискримінаційної лексики»

Йдеться передусім про неприпустимі для демократичної країни анахронізми — такі як «жиди», «цигани» і «негри». І якщо ці правки більшість українців сприйняли позитивно, спроби замінити слово «батьки» на «рідні» викликало резонанс у суспільстві. Соцмережами ширяться заклики захистити традиційний інститут сім’ї та припинити «гомодиктатуру».

«3 млн. дітей в Україні проживає у неповних сім’ях, а це — майже 40%. Йдеться, зокрема, про дітей, які живуть з дідусями та бабусями, зі старшими братами і сестрами, з тітками і дядьками. Частина дітей втратила батьків внаслідок російської агресії на сході України. Завдання у підручнику на кшталт „Разом із батьками складіть розпорядок дня вашої родини“ або „Разом із батьками обговори, де можна гратися“ акцентують на обмежених можливостях майже половини українських дітей, змушують їх відчувати власну неповноцінність. Це неприпустимо», — пояснюють у Міністерстві освіти.

З минулого року в Україні проводять антидискримінаційну експертизу шкільних підручників, які готуються до друку за державний кошт. Займається цим ДУ «Інститут модернізації змісту освіти». Завдання установи — виявляти найбільш кричущі випадки дискримінації.

Так, з підручника для 1-го класу пропонують прибрати запитання «Як і де познайомилися твої батьки?» Питання, на думку експертів, є некоректним, адже дитина могла бути зачата внаслідок зґвалтування. Або її батьки розлучилися, один із них (батько чи матір) не займається вихованням дитини, тож вона нічого про нього не знає. Може бути таке, що батьки померли, а родичі не знають, не пам’ятають або їм важко розповідати дитині про те, коли і за яких обставин познайомилися її батьки.

«Життя вносить свої корективи. Кількість неповних сімей зростає, зокрема, через війну і заробітчанство. Що поганого у тому, що у підручнику завдання звучатиме не «Розкажи про своїх батьків», а «Опиши свою родину»? Ніхто на традиційну сім’ю не нападає, — каже голова західноукраїнського центру

«Жіночі перспективи» Любов Максимович. — Експерти мають на меті захистити права дітей. Так це працює у всьому цивілізованому світі, а ми начебто позиціонуємо, що підтримуємо європейські цінності. Якщо дитину виховує лише батько, бо мама — на заробітках, або мама з бабусею, бо батьки розлучилися, отримавши завдання «Розкажи про своїх батьків», почуватиметься «білою вороною», поганою, виключеною з групи". Експертиза виявила, що у підручниках повністю відсутні герої, які представляють людей з інвалідністю (це — 6% населення України, тобто близько 2,5 млн. осіб), а особи похилого віку зображаються виключно немічними.

Ознаки дискримінації експерти також побачили у зображенні хлопчиків та дівчаток у стереотипних ролях, які тим самим пропагують застарілі форми поведінки, зокрема, що піклуватися про інших людей можуть тільки дівчатка, а опанувати технічну професію до снаги лише хлопчикам. Гендерні стереотипи виявили у 80% підручників для старших класів.


Джерело: Високий замок 12 червня 2018


Тегиправа дитини,   захист прав дитини

НАШІ ПРОЕКТИ

Буклет:види насильства та його попередження

Буклет для дітей шкільного віку, де описані види насильства та можливості його попередження.
 

Загальні висновки і рекомендації моніторингу дотримання прав дитини в приймальниках-розподільника (2013)

Загальні висновки та рекомендації за підсумками моніторингу дотримання прав дитини в приймальниках-розподільниках для дітей органів внутрішніх справ (2012-2013). Моніторинг був здійснений Коаліцією громадських організацій "Права дитини в Україні" за ініціативи Міністерства внутрішніх справ та підтримки Міжнародного фонду "Відродження" та Міжнародної організації Save the Children
 

Звіт про дотримання прав дитини в Україні "Голоси Дітей"

Цей звіт є результатом роботи експертів Коаліції НУО «Права дитини в Україні» та робочої групи дітей, що зібралися для того, аби дослідити та показати стан дотримання прав дитини в Україні з точки зору самих дітей. Дослідження важливе для розуміння проблем, з якими стикаються діти у повсякденному житті, та дає рекомендації щодо змін, необхідних для кращого забезпечення прав дитини.
 

Методичні рекомендації "Організація роботи з розв`язання проблеми насильства в загальноосвітньому навчальному закладі"

У методичних рекомендаціях описано підхід до подолання насильства через відповідне управління діяльністю загальноосвітнього навчального закладу, спрямоване на попередження насильства. Підхід було опрацьовано у чотирьох пілотних загальноосвітніх навчальних закладах України, співпраця з якими є продовженням багаторічної роботи Жіночого консорціуму України у напрямку попередження насильства над дітьми. Рекомендації стануть в нагоді директорам та директоркам,вчителям та вчителькам, соціальним педагогам та едагогиням, психологам та психологиням, та іншим спеціалістам та спеціалісткам, які працюють з загальноосвітніми навчальними закладами щодо попередження насильства щодо дітей.