Жіночий консорціум України - це об’єднання, засноване жіночими громадськими організаціями, для забезпечення рівних прав і можливостей жінок і чоловіків та благополуччя дітей в Україні.

БІЛЬШЕ

На Буковині майже 200 дітей будуть охоплені інклюзивним навчанням з першого вересня

Шанс на повноцінне навчання віднині мають всі діти, включно з тими, хто потребує тимчасової чи постійної підтримки в освітньому процесі.

Буквально днями президент підписав закон про право на освіту для осіб із особливими потребами у всіх навчальних закладах. Такі діти без жодних перешкод абсолютно безкоштовно з нового навчального року зможуть здобути освіту у державних і комунальних навчальних закладах.

Допускають також дистанційну та індивідуальну форму навчання.

За словами чиновників, фінансування заходів, передбачених законопроектом, буде відбуватися за кошти субвенції з державного бюджету, місцевих бюджетів та інших джерел, не заборонених законодавством.

68 навчальних закладів області буде охоплено інклюзивним навчанням

Що стосується Чернівецької області, то, за словами заступника директора департаменту освіти і науки Надії Періус, на початок червня виявили 181 дитину, які будуть охоплені інклюзивним навчанням з першого вересня, пише Погляд. Звісно, за літо кількість може зрости, однак несуттєво.

- Інклюзивне навчання відбуватиметься у 68 навчальних закладах, охоплено 141 клас, - каже Н. Періус. – Працюватимуть з такими дітками 94 асистенти вчителя. Також плануємо відкрити три групи ДНЗ – дві у Заставнівському районі та одну – у Новоселицькому. Ми працювали над тим, аби класи з інклюзивним навчанням обов’язково були по всій області і кожному районі.

Звісно, те, що проект втілюють у життя, однозначно добре. Однак тут є два камені спотикання. Перший – соціальний. Суспільство нині просто не готове сприймати діток із особливими потребами. Хоча вони, як і решта дітей, заслуговують на розвиток та освіту серед однолітків.

- Потрібно переймати досвід інших країн, коли дітки з особливими потребами розвиваються у соціумі, - зазначає Н. Періус. – Інклюзивне навчання, з одного боку, допомагає таким дітям соціалізуватися, з іншого, - сприяє звичайним дітям виробляти толерантне ставлення до них. Так, на початку буде важко. Однак я впевнена, що ми рухаємося у правильному напрямку. І це дійсно дасть результати. Якщо проект буде успішним, можна розраховувати на додаткове фінансування від держави.

Діти з особливими потребами потребують особливих умов

Другим і не менш важливим каменем спотикання, є фінанси. Для того аби діти з особливими потребами комфортно почувалися у звичайних школах, садочках чи вишах, потрібні чималі кошти.

- Цей захід однозначно позитивний, - вважає заступник директора з навчально-виховної роботи Чернівецької гімназії №5 Галина Фурдига. – Але дитину не просто так можна включити в освітній процес. Для таких діток потрібно створити всі умови, аби їм було комфортно. Адже досить часто у нас вони фактично залишаються закритими у чотирьох стінах – їх ніхто не чує і не розуміє, а вся турбота про них лежить на плечах батьків. Тому інклюзія виховує толерантність у здорових дітей, вони починають розуміти, що у житті може трапитися все. Психологічно це правильно. А ось продумати у школах все, аби таким діткам було комфортно, складно, насамперед, матеріально. І якщо вирішення цього питання передадуть на школи, їм доведеться дуже важко.

За кордоном для дітей з особливими потребами у звичайних навчальних закладах є окремі кімнати, де вони можуть відпочити від шуму. Така дитина сидить на уроці стільки, скільки може – 10 хвилин чи 30. 45 хвилин утримувати насильно за партами їх неможливо. Здоровий школяр не завжди може витримати стільки.

- Там дитина з особливими потребами іде до школи тоді, коли може і не має протипоказань, - каже Г. Фурдига. – Інші школярі бачать її з самого початку і нормально сприймають. А як включити таку дитину в освіту у наших школах, де навіть потрібних кабінетів не вистачає?

Н. Періус пояснює, що в області чимало навчальних закладів, потужність яких значно більша, ніж кількість дітей в них. Тому акцент у створенні інклюзивних класів робитимуть саме на такі заклади.

- Головне, аби проект стартував і дав результат. Як тільки буде результат, ми будемо боротися, аби для діток з особливими потребами створювати всі потрібні умови, - каже Н. Періус. – До того ж, згідно з концепцією нового освітнього простору, однією з вимог є обов’язкове облаштування навчальних закладів пандусами, тактильними дошками, тобто цілим переліком того, що допоможе дитині з особливим потребами у будь-який час мати доступ до освітнього закладу.


Джерело: 0372.ua 17 липня 2017


Тегиправа дитини,   інклюзивна освіта,   захист прав дитини

Додати коментар   Коментарi (0)

НАШІ ПРОЕКТИ

Навчально-методичний посібник «Організація роботи з розв’язання проблеми насильства в школі»

Навчально-методичний посібник створений для поширення інформації про можливості системної тренінгової роботи з дітьми, батьками та педагогами задля подолання насильства над дітьми в школі. Посібник стане в нагоді вчителям, соціальним педагогам, психологам та іншим спеціалістам, які працюють безпосередньо з дітьми. Система тренінгів, що представлена у посібнику, випробувана в 20 пілотних школах при роботі з педагогічними колективами.
 

Загальні висновки і рекомендації моніторингу дотримання прав дитини в приймальниках-розподільника (2013)

Загальні висновки та рекомендації за підсумками моніторингу дотримання прав дитини в приймальниках-розподільниках для дітей органів внутрішніх справ (2012-2013). Моніторинг був здійснений Коаліцією громадських організацій "Права дитини в Україні" за ініціативи Міністерства внутрішніх справ та підтримки Міжнародного фонду "Відродження" та Міжнародної організації Save the Children
 

В допомогу українським матерям, які знаходяться на окупованій території. Порівняльний аналіз українського та російського законодавства

Українки, які мають дітей та перебувають в окупованому Криму, зіштовхнулися з низкою складнощів, серед яких невизначеність в сфері соціального захисту. Фактично тепер їх життя регулюється нормами діючого законодавства Російської Федерації, яке досить суттєво відрізняється від українського. Експерти Української Гельсінської спілки підготували порівняльну таблицю норм українського та російського законодавства, в якій можна знайти відповіді на найбільш актуальні запитання, які стосуються видів допомоги матерям. Зокрема щодо наданні відпустки по догляду за дитиною, розміру матеріальної допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами, допомоги при народженні дитини тощо.
 

Ґендерний моніторинг парламентських виборів 2012 року

Аналітичний звіт «Ґендерний моніторинг парламентських виборів 2012 року» розкриває ґендерну складову виборів до Верховної Ради України 2012 року, а саме ґендерний компонент передвиборчих програм партій та їх списків, медіа-компонент виборчої кампанії 2012 року, ґендерний моніторинг кандидаток-мажоритарниць, ґендерний моніторинг зустрічей кандидатів із виборцями. Збірник містить висновки та рекомендації щодо посилення ролі й участі жінок у політичному житті.