Жіночий консорціум України - це об’єднання, засноване жіночими громадськими організаціями, для забезпечення рівних прав і можливостей жінок і чоловіків та благополуччя дітей в Україні.

БІЛЬШЕ

Як справлятися з дитячою вередливістю і правильно на неї реагувати: відповідь психолога

Часто за вередливістю дитини може ховатися якась важлива потреба, яку вона не вміє ще сформулювати. Про це розповіла психолог Світлана Ройз і навела приклад з особистого життя за участю своєї дочки Даші.

Про дитячу вередливість, правила і про те, що все може бути не так, як здається. Дашка черговий раз дала мені урок. У чотирирічної дочки зараз улюблена іграшка – динозаврушка Аліса. Даша – її дуже турботлива мама, я – "друга мама".

Днями дочка під час сніданку категорично, тупаючи ногою: "я не піду в садок!" – не підеш? – НЕ ПІДУ!

- Дочка: ніколи не піду ... ні-ко-ли! ... ну, може, в садок піду, а на прогулянку точно не піду!

- Дашка, прогулянка, це ж твоє улюблене !. А Алісу з собою візьмеш? – (вона плаче) – ні! Її не можна брати. У нас в садку ПРАВИЛА – маленькі іграшки брати з собою на вулицю не можна.

- Навіть в кишеню куртки не можна? Ти пробувала домовитися з вихователем?

- Мама! Розумієш, ПРАВИЛА! Для всіх. Маленькі іграшки брати не можна, щоб не загубилися.

- Даш, а можеш динозаврушку залишити в групі, поки гулятимеш?

Дочка зовсім розплакалася: – Мама, вона ж моя дочка, вона ж маленька, я про неї дбаю, я не можу її залишити! Я вчора її залишила самууууу!

- Тоді, Даринко, звичайно, ти права. Дітей ніколи не можна кидати. Звичайно, будь з донькою. (Мені важливо було "провести" її через це протиріччя, через розуміння і її, і іноді мого почуття провини "працюючих мам" – коли так важливо бути з дітьми і так важливо йти на роботу). Дашка – здивовано:

- Ну я ж хочу в садок!

- Даринка, а може, я подбаю про динозаврушку, поки ти в садку? Я ж її "друга мама". Я можу її погодувати, спати покласти.

- Вона любить спати на подушці ... Дашка раптом схоплюється, обіймає мене. Уклади спати Алісу. Мама, ти чого сидиш? Підемо швидше в садок!

В якості пояснення психолог зазначила, що часто за "непродуктивною поведінкою дитини" ховається щось абсолютно несподіване.

"За вередливістю може приховуватися якась важлива потреба, яку дитина не вміє ще сформулювати. (І дорослий не завжди усвідомлює) І визнання цієї потреби, визнання почуттів – допомагає перейти на інший рівень відносин. Досвід "я відповідальна, і я не покину тих, хто мені довіряє"- навіть іграшково-одухотворений – це ж не ігровий, "не понарошковий досвід"- один з найважливіших. І саме це відчуття – я вже раз покинула "свою дитину"- стало для дочки дуже складним", – говорить Світлана.

За її словами, незважаючи на те, що садочок у дочки хороший, вона не може вимагати і чекати від вихователів "тонкої" чуйності і турботи. Але б так хотілося, щоб у дорослих взагалі була уважність до їх "недитячих" почуттів. Адже часто наші батьківські правила можуть бути більш гнучкими.

"У дитини (і у дорослого) у відповідь на директивність адже є вибір – відкрито чинити опір і "продавитись" чи поступитися (про це багато говориться в ННО – методі ненасильницького спілкування)."Поступитися" перед силою – потім обов'язково відгукнеться – істерикою, соматичним симптомом, нез'ясовним опором – "помстою". А за вередливістю може ховатися щось дуже тонке і важливе", – підсумувала Ройз.


Джерело: Сегодня 07 листопада 2018


Тегиправа дитини,   психологія дитини,   захист прав дитини

НАШІ ПРОЕКТИ

Загальні висновки і рекомендації моніторингу дотримання прав дитини в приймальниках-розподільника (2013)

Загальні висновки та рекомендації за підсумками моніторингу дотримання прав дитини в приймальниках-розподільниках для дітей органів внутрішніх справ (2012-2013). Моніторинг був здійснений Коаліцією громадських організацій "Права дитини в Україні" за ініціативи Міністерства внутрішніх справ та підтримки Міжнародного фонду "Відродження" та Міжнародної організації Save the Children
 

Методичні рекомендації "Організація роботи з розв`язання проблеми насильства в загальноосвітньому навчальному закладі"

У методичних рекомендаціях описано підхід до подолання насильства через відповідне управління діяльністю загальноосвітнього навчального закладу, спрямоване на попередження насильства. Підхід було опрацьовано у чотирьох пілотних загальноосвітніх навчальних закладах України, співпраця з якими є продовженням багаторічної роботи Жіночого консорціуму України у напрямку попередження насильства над дітьми. Рекомендації стануть в нагоді директорам та директоркам,вчителям та вчителькам, соціальним педагогам та едагогиням, психологам та психологиням, та іншим спеціалістам та спеціалісткам, які працюють з загальноосвітніми навчальними закладами щодо попередження насильства щодо дітей.
 

Звіт про дотримання прав дитини в Україні "Голоси Дітей"

Цей звіт є результатом роботи експертів Коаліції НУО «Права дитини в Україні» та робочої групи дітей, що зібралися для того, аби дослідити та показати стан дотримання прав дитини в Україні з точки зору самих дітей. Дослідження важливе для розуміння проблем, з якими стикаються діти у повсякденному житті, та дає рекомендації щодо змін, необхідних для кращого забезпечення прав дитини.
 

Буклет:види насильства та його попередження

Буклет для дітей шкільного віку, де описані види насильства та можливості його попередження.