Жіночий консорціум України - це об’єднання, засноване жіночими громадськими організаціями, для забезпечення рівних прав і можливостей жінок і чоловіків та благополуччя дітей в Україні.

БІЛЬШЕ

Дитина не хоче робити уроки: що робити?

Всі батьки школярів мріють про те, як їх чадо, повернувшись з навчання, обідає і відразу ж приступає до виконання домашнього завдання. Мами і татусі хочуть, щоб їхня дитина була уважною і кмітливою, легко справлялася з усіма шкільними завданнями без допомоги з боку і не втомлювалася радувати своєю хорошою успішністю.

Однак така ідеальна картина зустрічається лише в небагатьох сім’ях, і більшість батьків частіше спостерігають зовсім інше: дитина не хоче робити домашнє завдання і замість цього готова зайнятися чим завгодно, тільки не уроками. Мама з татом засмучуються і нервують, ця напруга передається дитині, і в підсумку вся сім’я потрапляє під вплив стресу. Чому так відбувається, і як цього уникнути?

Дитина лінується

Більшість батьків вважають, що їхня дитина відмовляється виконувати домашнє завдання з єдиної простої причини - їй просто лінь. Дійсно, є діти, які дуже ліниві від природи, і їх взагалі важко змусити хоч чимось займатися. Однак, перед тим, як ставити своєму малюку діагноз «патологічний ледар», батькам варто уважніше придивитися до поведінки свого чада і, швидше за все, вони з подивом помітять, що малюкові лінь лише робити уроки, а от читати цікаву книжку, дивитися мультфільм, проводити час за новою комп’ютерною грою у неї виходить дуже навіть добре. Якщо будь-яке інше заняття, крім виконання домашнього завдання, здатне захопити дитину надовго, значить справа зовсім не в природній ліні, а в чомусь іншому.

Якщо дитина не хоче робити уроки вперше, батькам ні в якому разі не можна на неї кричати, погрожувати або порівнювати з кимось з однокласників. Потрібно з’ясувати причину відмови від виконання домашнього завдання. Це може бути втома, нерозуміння предмета або щось інше.

Дитина боїться невдачі

Багато дітей панічно боятися потерпіти невдачу в будь-якій справі, і домашнє завдання - не виняток з правил. Страх зробити що-небудь не так зазвичай позначається на поведінці школяра: його можна застати сидячим над будь-яким підручником без вчинення інших дій. У таких випадках зазвичай говорять «дивиться в книгу - бачить фігу».

Якщо за дитиною помічено таку поведінку, найкраще серйозно поговорити з нею, запитати, чого він боїться і з якої причини. Якщо у школяра виникає страх перед вчителькою, яка дуже суворо ставиться до помилок в домашньому завданні, скажіть йому, що поговорите з учителем про це, і не забудьте дійсно це зробити. Якщо ж малюк боїться гніву з боку батьків за погану оцінку, переконайте його в тому, що лаятися не будете, навіть якщо у нього щось не вийде. Покажіть малюкові, що ви завжди з ним поруч, розумієте його і можете надати будь-яку допомогу, як тільки він про це попросить. Щира розмова з дитиною допоможе йому розслабитися і більше не боятися.

Дитина не розуміє предмет

Деякі діти ніяк не можуть приступити до виконання домашнього завдання з певного предмета через те, що у них є якісь складнощі з цим уроком. Наприклад, школяр може не розуміти новий матеріал з математики або фізики, і саме тому всіляко ухиляється від виконання уроків з цих предметів. У деяких дітей виникають складності з логічним або образним мисленням, і в залежності від цього у них виникають труднощі в точних і гуманітарних науках відповідно.

Допомога дитині в цьому випадку полягає в спільному подоланні тих труднощів, які виникли. Замість того, щоб сварити дитину за невиконане завдання і дорікати їй в ліні, поговоріть з нею і дізнайтеся, що їй дається найважче, а після - почніть спільні заняття, під час яких детально пояснюйте дитині незрозумілі моменти. Якщо ви самі не сильні в потрібному предметі, можна найняти репетитора або домовитися зі шкільним учителем про додаткові індивідуальні заняття.

Дитині не вистачає любові і уваги

Деякі діти відмовляються виконувати домашні завдання лише з тієї причини, що їм хочеться спеціально викликати занепокоєння з боку мами з татом. Вони відчувають брак батьківської уваги і любові, і таким своєрідним способом домагаються хоч якогось прояву почуттів від дорослих.

У такій ситуації головне - дати дитині відчути вашу любов і увагу. Проаналізуйте власну поведінку: як часто ви хвалите свого малюка, чи цікавитеся, як пройшов його день, говоріть йому про те, що любите його. Пам’ятайте, що дитині необхідне схвалення з боку батьків і участь у вирішенні його проблем, тому зайвий раз обійміть малюка і скажіть йому, який він молодець, коли він сяде за виконання уроків. І не забувайте завжди цікавитися тим, як пройшов черговий шкільний день у вашої дитини.

 


Джерело: Вікна онлайн 19 червня 2017


Тегиправа дитини,   освіта,   захист прав дитини

Додати коментар   Коментарi (0)

НАШІ ПРОЕКТИ

Дослідження передумов запровадження нової практики допиту опитування дитини, яка постраждала від сексуального насильства

За даними різних джерел, сексуальне насильство щодо дітей в Україні набуло тривожних масштабів. Результати опитувань дітей свідчать, що кожна п’ята дитина в Україні зазнавала різних форм сексуального насильства. У понад 80% таких випадків злочинці були знайомими для дітей людьми, у 90% випадків про насильство відносно дітей у відповідні органи ніхто не повідомляв.
 

Навчально-методичний посібник «Організація роботи з розв’язання проблеми насильства в школі»

Навчально-методичний посібник створений для поширення інформації про можливості системної тренінгової роботи з дітьми, батьками та педагогами задля подолання насильства над дітьми в школі. Посібник стане в нагоді вчителям, соціальним педагогам, психологам та іншим спеціалістам, які працюють безпосередньо з дітьми. Система тренінгів, що представлена у посібнику, випробувана в 20 пілотних школах при роботі з педагогічними колективами.
 

Методичні рекомендації "Організація роботи з розв`язання проблеми насильства в загальноосвітньому навчальному закладі"

У методичних рекомендаціях описано підхід до подолання насильства через відповідне управління діяльністю загальноосвітнього навчального закладу, спрямоване на попередження насильства. Підхід було опрацьовано у чотирьох пілотних загальноосвітніх навчальних закладах України, співпраця з якими є продовженням багаторічної роботи Жіночого консорціуму України у напрямку попередження насильства над дітьми. Рекомендації стануть в нагоді директорам та директоркам,вчителям та вчителькам, соціальним педагогам та едагогиням, психологам та психологиням, та іншим спеціалістам та спеціалісткам, які працюють з загальноосвітніми навчальними закладами щодо попередження насильства щодо дітей.
 

Голоси дітей – проти насильства щодо дитини

Слова дітей з усього світу про попередження насильства щодо дитини відобразились на сторінках книги " Голоси дітей - проти насильства щодо дитини".