Жіночий консорціум України - це об’єднання, засноване жіночими громадськими організаціями, для забезпечення рівних прав і можливостей жінок і чоловіків та благополуччя дітей в Україні.

БІЛЬШЕ

“Занадто токсичні”: іспанська школа вилучила з бібліотеки 200 книжок через сексистські історії

Ми зростали серед сексизму та гендерних стереотипів.

Книжки вчили нас, що дівчатка мають допомагати мамі та гратись ляльками, а хлопчики – грати у футбол та забивати цвяхи.

Сексизм, особливо в контексті виховання дітей – популярна причина фейсбук-холіварів.

Але іспанці вирішили не просто розмовляти, а діяти.

Школа в Барселоні вирішила вилучити 200 книжок з дитячої бібліотеки, щоб запобігти розповсюдженню сексистських стереотипів, пише El Pais.

Школа "Taber", яка знаходиться під керівництвом Каталонського регіонального уряду, переглянула свій каталог книжок для дітей віком до 6 років.

Виявилось, що лише 10 відсотків книжок мали гендерний ракурс. 30% книжок були "токсичними" і 60% мали менш серйозні проблеми.

З бібліотеки прибрали такі класичні історії як "Спляча красуня" та "Червона шапочка".

Але одна з матерів, яка перебувала в комісії, Анна Тутцо стверджує, що ініціатива націлена не на конкретні книжки, а на широку проблему сексизму, яка виходить за межі дитячих історій.

За думкою Тутцо, гендерні стереотипи можна знайти навіть у книжках, які навчають алфавіту, кольорам та щоденним навичкам.

Вона стверджує, що одна з найпоширеніших проблем – це прив’язка поведінки хлопчиків до таких цінностей як суперництво та мужність.

"В конфліктних ситуаціях, навіть якщо це просто бешкетування, саме хлопчики атакують дівчат. Це ніби вказує дітям, хто може проявляти силу та стосовно кого", – додає Тутцо.

Занепокоєння щодо того, що ж читають діти перейшло й на інші школи каталонської столиці.

Наприклад, школа "Montseny" теж починає переглядати книжки своєї бібліотеки й заявила, що вилучить ті, які вважаються сексистськими.

Тим часом в школі "Fort Pienc" батьківська асоціація створила комісію гендерної рівності. Вони будуть переглядати зміст дитячих книжок та інші питання, які мають відношення до сексизму.

"Те, що діти читають – дуже важливо. Класичні історії містять дуже багато сексистських стереотипів і важливо, щоб були історії, які руйнують їх", – стверджує голова батьківської комісії Елен Клузелла.

Вона вважає, що починати протистояти гендерним стереотипам важливо так рано, як це можливо.

"Вже в 5 років діти формують свої гендерні ролі", – каже вона.

У школі Табер також переглянуть книги для учнів початкової школи – з 6 до 12 років, проте прибирати їх не будуть.

"У ранньому дитинстві діти як губки й вбирають все навколо. Це дозволяє нормалізувати сексистські стереотипи. Однак учні початкових шкіл мають більшу здатність критично мислити, і книги можуть дати їм можливість вчитися, так що вони самі розпізнають елементи сексизму", – каже Анна Тутцо.

 


Джерело: Українська правда 16 квiтня 2019


Тегигендерна рівність,   сексизм,   права дитини,   захист прав дитини

НАШІ ПРОЕКТИ

Дослідження Громадської Думки з Питань Участі Жінок у Політичних Процесах

Дане дослідження допомагає знайти відповіді на деякі з цих запитань та демонструє, що саме з приводу політичної участі жінок думають громадяни і громадянки, та які подальші кроки потрібно здійснити для того, щоб заявлена в Конституції України стаття 24 щодо надання жінкам і чоловікам рівних прав і можливостей була реалізована.
 

Внутрішня політика Жіночого консорціуму України з захисту дітей

Жіночий консорціум України прагне забезпечити захист усіх дітей, з якими ми працюємо. Ми прагнемо просувати права дитини, включаючи участь дитини в питаннях, які стосуються її інтересів. Саме тому Жіночий консорціум України розробив внутрішню політику захисту дитини, аби впевнитись, що всі працівники та волонтери, які контактують з дітьми, не порушували їх прав.
 

Гендерний Моніторинг Виборів Голів та Рад ОТГ за 2015-2017 рр.

Аналітичний звіт «Гендерний моніторинг виборів голів та рад ОТГ» розкриває кількісний і якісний аналіз гендерного виміру перших виборів до ОТГ, а саме: аналіз кількісного представництва жінок і чоловіків серед кандидатів у сільські, селищні та міські ради ОТГ, тенденції участі жінок у якості кандидаток до рад та голів ОТГ, гендерний склад рад ОТГ та обраних голів ОТГ, інтерв’ю з кандидатками 60 ОТГ на голів та у склад рад ОТГ. Збірник містить висновки та рекомендації щодо посилення ролі й участі жінок у політичному житті.
 

Альтернативна доповідь по виконанню України конвенції щодо дискримінації жінок